אפל תטפל בפירצת האבטחה שאפשרה לרשויות לפרוץ לאייפון

רשויות החוק נהגו במהלך חקירות להשתמש בכבל USB כדי לחבר אייפון למחשב וכך לבדוק את תוכנו למרות הנעילה • כעת אפל מתכננת להוציא עדכון שיגרום לכך שחיבור של אייפון שהיה נעול במשך יותר משעה לכבל USB, יאפשר הטענה בלבד וימנע כל שימוש אחר

אייפון / צילום: שאטרסטוק
אייפון / צילום: שאטרסטוק

חברת אפל  תטפל בפירצת האבטחה שאפשרה לרשויות חוק בארה"ב לבדוק את תוכנם של אייפונים נעולים במהלך חקירות, כדי למנוע את הגישה למידע. רשויות החוק נהגו להשתמש בכבל USB כדי לחבר אייפון למחשב וכך לבדוק את תוכנו למרות הנעילה.

כעת אפל מתכננת להוציא עדכון שיגרום לכך שחיבור של אייפון שהיה נעול במשך יותר משעה לכבל USB, יאפשר הטענה של האייפון בלבד וימנע כל שימוש אחר. ההצהרה של אפל כבר גוררת ביקורת פנימית בקרב רשויות החוק, לפי דיווח ב"ניו-יורק טיימס".

"אנחנו מחזקים באופן קבוע את הגנות האבטחה שלנו בכל מוצר של אפל", נכתב בהצהרה מטעם אפל. "אנו רוחשים כבוד גדול כלפי רשויות החוק, ואנו לא משפרים את האבטחה שלנו במטרה לגרום להן תסכול, כשהן פועלות כדי לעשות את עבודתן".

אפל ורשויות החוק בארה"ב ייצגו אינטרסים מנוגדים במספר תקריות בעבר, כשאפל מתאמצת לשמור על פרטיות משתמשיה. ב-2016 אפל סירבה לפתוח את הנעילה של אייפון של חשוד בירי המוני בסן ברנרדינו בקליפורניה.