10 מיליון ש' בשנה: אונ' חיפה זכתה במכרז המכללות הצבאיות

משרד הביטחון ביצע לראשונה מכרז מאוחד לשלוש התוכניות האקדמיות של לימודי המכללות הצבאיות • המכרז המאוחד יחסוך לצבא 3.5 מיליון שקל בשנה

אוניברסיטת חיפה / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת חיפה / צילום: איל יצהר

מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) הכריז על אוניברסיטת חיפה כזוכה הראשונה במכרז המאוחד לשלוש התוכניות האקדמיות של לימודי המכללות הצבאיות בצה"ל. לפי משרד הביטחון, המכרז החדש יוביל לחיסכון של כ-25%, בהיקף של 3.5 מיליון שקל לכלל התוכניות, כך שניתן לגזור שהיקף ההתקשרות עומד על כ-10 מיליון שקל בשנה.

שלוש התוכניות הן המכללה לביטחון לאומי, פיקוד ומטה (פו'"מ) והמכללה לפיקוד טקטי (מלט"ק). לפי משרד הביטחון, איחוד המכרזים וריכוז העבודה של מערכת הביטחון מול מוסד אקדמי אחד יוביל להעצמת המחקר הצבאי דרך המוסד האקדמי, שמירה על רצף הכשרות הקצין וכן התייעלות פיננסית משמעותית.

במשרד הביטחון ציינו בהודעה לעיתונות כי "המכרז יאפשר ראיה כוללת ומרחבית של המוסד האקדמי על כלל תכניות הלימוד וההכשרה של המפקד ויגרום להתייעלות משאבית וריכוז העבודה בנושאים אקדמיים והעצמת המחקר הצבאי מול מוסד אקדמי אחד. מדובר בתוכניות הדגל של הכשרת המפקדים בצה"ל משלב הקצין הזוטר ועד הקצין הבכיר".

הלימודים יתחילו כבר ביולי 2018, והאוניברסיטה נערכת להקמת מינהלה מיוחדת לתכניות המעוגנת בלשכת הרקטור. באוניברסיטה הדגישו כי "מדובר במערכת אקדמית מסועפת הכוללת עשרות מרצים מהאוניברסיטה ומומחי תוכן מחוצה לה, כדי להכשיר באופן מיטבי את מפקדי צה"ל לדורות הבאים. על הפרויקט המורכב אמון פרופ' יוסי בן ארצי - רקטור האוניברסיטה לשעבר. למעשה, יש פה משום הקמתה של שלוחה אקדמית יוקרתית של אוניברסיטת חיפה במתחם המכללות הצבאיות בגלילות".

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין: "הזכייה במכרז מגדירה את אוניברסיטת חיפה כאחראית על הכשרתם האקדמית של ליבת הפיקוד בצה"ל לשנים הבאות. אנו גאים לפתוח את דלתנו לכוחות צה"ל ולהיות הבית האקדמי של כוחות הביטחון. אנשים יקרים אלה עושים ימים כלילות למען ביטחון מדינת ישראל ואנו נספק להם תכנים לימודיים ברמה הגבוהה ביותר".