אפל | בלעדי

עזריאלי במגעים לפתיחת חנות ראשונה של אפל בישראל

ל"גלובס" נודע כי קבוצת הקניונים במגעים להקמת חנות בקניון שייפתח במגדל עזריאלי שרונה החדש • אפל מחזיקה כיום במרכז פיתוח בהרצליה, אך עד כה נמנעה מהקמת חנות רשמית בארץ

בקרוב בישראל? אפל סטור במנהטן, ניו-יורק / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
בקרוב בישראל? אפל סטור במנהטן, ניו-יורק / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

האם הענקית הבינלאומית אפל בדרך להקים חנות קמעונאית ראשונה בישראל? על-פי הערכות בשוק, קבוצת קניוני עזריאלי, בניהולו של ארנון תורן, מנהלת מגעים ראשוניים להקמת חנות ראשונה של ענקית האלקטרוניקה בקניון שיפתח במגדל עזריאלי שרונה החדש - כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע לא נחתמה עדיין עסקה, ואין ודאות שהמהלך יצא לדרך.

כיום פועלים בישראל שני יבואנים רשמיים שמוכרים את מוצריה של אפל: איי דיגיטל (iDigital), שהשליטה בה נרכשה על-ידי קרן ההשקעות סקיי לפי שווי של 110 מיליון שקל, והיא מייבאת גם את מכשירי האייפון וגם את מכשירי המק של החברה. עד לאחרונה היא נהנתה ממעמד של יבואנית המורשה היחידה של מוצרי אפל בישראל, אך עם הפיכתה של CData למשווקת רשמית, ירד מעמדה. איי דיגיטל מוכרת מוצרים כמו אייפונים, אייפדים ומחשבי מק, ומונה כיום כ-14 סניפים.

נוסף על שני היבואנים הרשמיים, פועלים בישראל גם משווקים רשמיים, בהם חברות הסלולר ואחרים.

אפל היא יצרנית מוצרי צריכה אלקטרוניים-דיגיטליים מהמוכרות, הגדולות והרווחיות בעולם. החברה, שמנוהלת על-ידי טים קוק, יורשו של מי שמזוהה עם החברה יותר מכל - סטיב ג'ובס - שווה כ-945 מיליארד דולר.

טים קוק ב-WWDC / צילום: אליהו נובלג, רויטרס
 טים קוק ב-WWDC / צילום: אליהו נובלג, רויטרס

החברה האמריקאית היא מהחברות הגדולות בעולם, והיא מחזיקה בשורת מותגים בינלאומיים מובילים, בראשם האייפון. החברה מחזיקה ברשת חנויות שלה במיקומים מרכזיים בערים מובילות בעולם שנחשבות למוקדי משיכה לציבור הרחב. מדובר בחנויות ענק בקונספט ברור שמשתרעות על שטח רחב של מספר קומות ומתפעלות בתוכן שירותי מעבדה.

כיום אפל מחזיקה במרכז פיתוח בישראל בעיר הרצליה, אך עד כה נמנעה מהקמת חנות רשמית בארץ. אפל הודיעה ב-2001 על תוכניתה להקים ולתפעל רשת של חנויות קמעונאיות, ועד סוף אותה שנה היא פתחה 25 חנויות ברחבי ארצות-הברית. החברה מפעילה כיום חנויות בעשרות מדינות ברחבי העולם, ביניהן ארה"ב, אוסטרליה, סין צרפת, גרמניה, אנגליה, צרפת, ספרד, יפן, הולנד, מקסיקו וטורקיה. השוני בשירות בחנויות של אפל בעולם הוא בנראות שלהן. 

מגדל עזריאלי שרונה הוא המגדל הגבוה ביותר בישראל, והוא מתנשא לגובה של 255 מטר ומתפרס על פני 61 קומות. מדובר במגדל משרדים בנוסף לשטח מסחר של כ-10 אלף מ"ר המשתרע על פני 3 קומות, שנמצא בצמוד לשלושת מגדלי עזריאלי הוותיקים. קבוצת עזריאלי עומדת להקים בניין נוסף בסמוך.

עזריאלי שרונה נמצא במתחם שרונה - המושבה הטמפלרית בתל-אביב, ובנייתו הושלמה ב-2017. בין החברות ששוכרות שטחים במגדל המשרדים: פייסבוק ישראל, חברת הענק הבינלאומית אמזון, איירון סורס, דרופבוקס, סיטי בנק, פירמת המחקר הבינ"ל נילסן, חברת ריג'וס הבינלאומית, חברת opc מתחום החשמל, חברת לדברוקס, סימילר ווב, LABS ועוד חברות רבות נוספות.

מקבוצת עזריאלי נמסר: "כמדיניות, קבוצת עזריאלי אינה מכחישה או מאשרת ידיעות הקשורות להתנהלות הפנימית של החברה".