נעילה אדומה בוול סטריט לאחר העלאת הריבית בארה"ב

הפד העלה את הריבית בארה"ב ב-0.25% • אושר מיזוג ענק בין AT&T וטיים וורנר • קומקאסט מתחרה בדיסני על פוקס: הגישה הצעה הגבוהה ב-19% מההצעה של דיסני

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות וול סטריט נסגר היום (ד') בירידות שערים. אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת כשהדאו הראה ירידה קלה, ה-S&P והנאסד"ק עלו קלות.

 

גזרת מקרו צפופה היום: הבנק המרכזי של ארה"ב העלה את הריבית ב-0.25% לטוום של 2%-1.75% בהתאם לצפיות. במהלך השנה צפויות שתי העלאות ריבית נוספות. 

לפני פתיחת המסחר התפרסם מדד המחירים ליצרן שהראה עלייה של 0.5% לעומת תחזית של 0.3%. לאחר פתיחת המסחר התפרסם נתון מלאי הנפט השבועיים שהראה ירידה של 4.1 מיליון חביות לעומת תחזית לירידה של 1.4 מיליון חביות. 

תאגיד התקשורת קומקאסט  הגיש הצעה בגובה 65 מיליארד דולר לרכישת חטיבות מתאגיד התקשורת פוקס , אשר אמורות להירכש על ידי תאגיד דיסני. ההצעה של קומקאסט גבוהה ב-19% מזו של דיסני. 

ריכזו עניין:

מיזוג AT&T  וטיים וורנר : שופט מבית משפט פדרלי אישר את רכישת הענק של טיים וורנר בגובה של 85 מיליארד דולר על-ידי ענקית התקשורת AT&T. כך בא לסופו מאבק משפטי של שנתיים. לחברה לאחר המיזוג יהיו הכנסות בגובה של כ-190 מיליון דולר, ויתרונה יהיה שהלכה למעשה היא תכלול פעילות מהייצור, עד ההפצה ודרך תשתיות ההפצה. זאת באמצעות אמצעי הייצור של טיים וורנר ותשתית הלוויינים ורשתות הסלולר של AT&T. 

האנליסטים לא בהכרח אוהבים את המיזוג עבור AT&T - לטענת קרייג מופט מ"מופט נת'נסון", הוא עשוי לפגוע במאזן החברה. "לחברה הממוזגת יהיה חוב של 249 מיליארד דולר, והיא תהיה החברה הממוקמת במקום ה-32 ברשימת החברות עם עול החוב הגדול ביותר". כמו כן מופט נותן לחברה מחיר יעד של 28-35 דולר. 

באופן אולי מוזר למדיי, מניית נטפליקס , שנחשבת כבר היום למתחרה בטיים וורנר, וככל הנראה המיזוג יקשה עליה בעתיד, עלתה במסחר היום. 

אמש פרסמה טסלה על תכנית התייעלות שכוללת פיטורים של כ-9% מכוח העבודה שלה. כוח האדם שיפוטר לא יהיה ככל-הנראה משרשרת הייצור של הטסלה מודל 3, וזאת בשל העובדה שהחברה מתמודדת החודשים האחרונים עם פספוס עקבי בשורת מספר רב של ייעדי אספקה של המודל. בטסלה כיום מועסקים כ-30,000 עובדים, מה שאומר שהחברה תשחרר כ-2,700 עובדים. 

אנליסטית מ-UBS טוען כי מניית מיקרוסופט נמוכה, למרות העליות בתקופה האחרונה - ונותן לה מחיר יעד של 114 דולר. לטענתו שירותי הענן של החברה, אזורה, שונה מכל שירותי הענן האחרים המוצעים כיום. כמו כן לטענתה שירותי החברה גמישים ביחס למתחרותיה ומכאן גם יתרונה.