דיונון טרי ומלפפון ממולא: מה שלא ידעתם על פסגת סינגפור

המפגש ההיסטורי בין טראמפ וג'ונג און לא כלל רק לחיצות ידיים למצלמות • מהמפגש עם חיי הלילה, המלון המרהיב והארוחות העשירות, היה גם זמן להינות

המפגש בין דונלד טראמפ לקים ג'ונג און / צילום: רויטרס
המפגש בין דונלד טראמפ לקים ג'ונג און / צילום: רויטרס

מי נפגש?

מצד האמריקאים - הנשיא דונלד טראמפ, שנבחר לתפקידו לפני שנה וחצי ובתחילת הקדנציה חלה החרפה ביחסי ארה"ב עם צפון קוריאה.

מצד צפון קוריאה - "המנהיג העליון" קים ג'ונג און, בין ה-34, שאם להאמין למכונת התעמולה הצפון קוריאנית הוא נצר לשושלת ארוכה של גיבורים מיתולוגיים. סבו היה הגאון הגדול ביותר שחי אי פעם עלי אדמות. אביו היה עילוי בכל התחומים, והוכיח את עצמו כצלף מהמדרגה הראשונה - מעל גבו של סוס - כבר בגיל חמש.

הוא צעיר בניהם של קים ג'ונג-איל ורקדנית ילידת יפן. בחירתו לשלטון התקבלה בהפתעה מחוץ לצפון קוריאה. עד 2010 קיומו כלל לא הוזכר באמצעי התקשורת הממלכתיים.

בעוד אזרחי צפון קוריאה רעבו ללחם, סעדו בני משפחת קים את לבם במעדנים מיובאים כגון סושי, מרק סנפירי כריש וקוויאר אוזבקי, לדברי שף הסושי היפני שעבר עבור המשפחה. בגיל 13 החל קים לעשן סיגריות מנתול במותג איב סאן לורן, שמחירן 55 דולר לחפיסה, ונמנות עם הסיגריות היקרות ביותר בעולם.

קים למד בשם בדוי במוסדות חינוכיים שווייצריים יוקרתיים, ואוהד את קבוצת הכדורסל האמריקאית שיקגו בולס. האהדה לכדורסל הולידה מערכת יחסים ותיקה בינו לבין כדורסלן ה-NBA לשעבר דניס רודמן.

על מנת להבטיח שלטון ממושך במדינה, קים אינו בוחל באמצעים, לרבות רצח של יריבים בתוך משפחתו (את דודו רצח באמצעות ירי של תותח נ"מ), הוצאות להורג ציבוריות, וכעת הוא מחזיק ב-100,000 בני אדם במחנות כפייה, לדברי חוקרי או"ם. מספרם של שרי ההגנה שהיו לו עולה על מספרם של כל שרי ההגנה שכיהנו בצפון קוריאה ב-50 השנים האחרונות.

היכן נפגשו?

מלון קפלה הסינגפורי, שמתגאה בתעריף של 7,500 דולר ללילה עבור הפינוקים המופלגים ביותר שהוא מספק, רגיל לעריכת פגישות תאגידיות ולאירוח כוכבי פופ כמו מדונה וליידי גאגא. המלון המבודד בן 112 החדרים, שעוצב בידי הארכיטקט הבריטי נורמן פוסטר, משלב נוחיות מודרנית מפוארת עם בניינים בסגנון הקולוניאלי משנות השמונים של המאה התשע עשרה ששימשו את קציני הצבא הבריטי. כיום נמצא המלון בבעלות משפחת קווי מסינגפור - חמולת אנשי נדל"ן מהעשירות ביותר בעיר-מדינה, עם הון של 5.3 מיליארד דולר על פי אומדן "פורבס" אשתקד. מתחם המלון שמשתרע על כ-121 דונם כולל מגוון של סוויטות, וילות ובתי אחוזה קולוניאליים, לצד מסעדות, בריכות שחייה וספא.

איך בילו?

כמה שעות לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב, ערך קים ג'ונג-און סיור לילי באזור המסחרי של סינגפור כדי לצפות בחיי הלילה, צילם תמונות סלפי עם אישים בולטים בקהילה המקומית, ומשך קהל סקרנים. סיורו בן השעתיים בלילה שבין יום ב' ליום ג' כלל כמה אתרי תיירות לאורך החוף של סינגפור.

קהל סקרנים לוטשי עיניים ועיתונאים עמוסי מצלמות קידם בברכה את קים, שלבש חליפת פסים כהרגלו, וכולם היו להוטים להציץ בדיקטטור.

מה אכלו?

בין המנות הראשונות שהוגשו בארוחת הצהריים שסעדו המנהיגים ומלוויהם בתום הפגישה ההיסטורית היו קוקטייל שרימפ וסלט אבוקדו, סלט מנגו ירוק ברוטב דבש-ליים עם דיונון טרי ומלפפון ממולא בסגנון קוריאני. המנות העיקריות כללו קונפי שורט ריבס עם תפוחי אדמה מוקרמים וברוקולי מאודה, בשר חזיר פריך חמוץ-מתוק ואורז מטוגן בסגנון ינגז'ו עם רוטב ביתי מצ'ילי ופירות ים, ודג קוד בבישול איטי עם חזרת וירקות אסיאניים. הסועדים קינחו בטארט גנאש משוקולד מריר.