קפיטק משלימה סבב גיוס ראשון של 4 מיליון דולר

עד כה פעלה החברה במודל של מימון עצמי מהכנסות • את סבב הגיוס הובילה 83North, והשתתפו בו גם רוני גרושקה וקווין גולד, מייסדי Markit • לקפיטק יש רקע נרחב בתחום הפיננסי, והיא מספקת פלטפורמה טכנולוגית שמסייעת לגופים כלכליים לעמוד בדרישות הרגולטוריות החלות עליהם

חברת Cappitech מתל-אביב, שפיתחה טכנולוגיית RegTech לדיווח רגולטורי אוטומטי עבור תעשיית השירותים הפיננסיים, הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון בהיקף של 4 מיליון דולר. עד כה פעלה החברה במודל של מימון עצמי מהכנסות.

את סבב הגיוס הובילה 83North והשתתפו בו גם רוני גרושקה וקווין גולד - מייסדים משותפים של חברת Markit - מחברות המידע הפיננסי הגדולות בעולם, עם שווי שוק של כ-20 מיליארד דולר. רוני גרושקה שהינו בעל ניסיון רחב בהאצת צמיחה עסקית גלובלית של חברות, יצטרף לדירקטוריון קפיטק.

לחברת קפיטק רקע נרחב בתחום הפיננסי והיא מספקת לבנקים, ברוקרים, מנהלי נכסים, ארגונים וחברות ביטוח פלטפורמה טכנולוגית, שמסייעת להם לעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות החלות עליהם, כגון תקינות MiFID II, EMIR, ASIC, RTS 27, Best Execution ודרישות רגולטוריות אחרות. קיים ביקוש גובר לשירותים מסוג זה על רקע הגברת הדרישות הרגולטוריות בענף השירותים הפיננסיים והקנסות הגבוהים המוטלים במקרי חריגה. כניסתו לתוקף של הברקזיט הבריטי עשוי להגדיל עוד יותר את הצורך בשירותי החברה.

מנכ"ל החברה, רונן קרטיס, אומר ל"גלובס" כי פלטפורמת הענן (SaaS) שפיתחה החברה מאפשרת ללקוחותיה, הגופים הפיננסים, להעביר דרכה את הדיווחים היומיים בתחומי המסחר השונים בניירות ערך: "אנחנו מתחברים למערכות המסחר של הלקוחות שלנו, מקבלים את נתוני המסחר ועושים שורת פעולות: מוודאים שהנתונים מלאים, מעשירים את הנתונים בכ-70 שדות נדרשים, ומשגרים את המידע לרגולטור או הרגולטורים הרלוונטיים בפורמטים הנדרשים. כשמגיעות תשובות מהרגולטורים מועבר דיווח ללקוח, שלעתים מציין בעיות שהיו בדיווח ומסייע בפתרון לבעיות".

קרטיס מציין כי החברה מימנה את עצמה מתחילת הדרך "בעמל רב ובהשקעת כספים עצמית, אבל מהר מאוד הבאנו הכנסות מלקוחות משלמים". לדבריו הכסף שגויס ישמש לקידום תוכניות הצמיחה וגם להגדלת יכולת השיווק בחו"ל. "עד עכשיו הרוב נעשה מישראל, עם פעילות בקפריסין ובאירלנד, אבל עכשיו נקים פעילות שיווק בלונדון". במישור הטכנולוגי מתכוונת החברה לדבריו להרחיב את היקף הרגולציות שהיא מטפלת בהן וגם להתרחב לעיבוד נתוני ביג דאטה של נתוני הדיווחים של כלל החברות, קרוב למיליארד טרנזקציות בשנה, מה שיאפשר להפיק תובנות עבור הלקוחות במקרים בהם המחירים שהציעו היו נמוכים מדי מהנדרש או לחילופין גבוהים מדי לעומת המחיר המיטבי.

רוני גרושקה, חבר דירקטוריון קפיטק ומשקיע בחברה אמר: "מוסדות פיננסיים זקוקים לסיוע בדיווח הנדרש על ידי גופי רגולציה. קפיטק מצטיינת בתחום חדש זה באמצעות החדשנות הטכנולוגית והמומחיות שלה. אני מצפה להפוך לחלק מצוות מוכשר זה ואני גאה על הדרך שבה קפיטק מעצבת מחדש את הנוף הרגולטורי בזכות הטכנולוגיה החדשנית והידידותית למשתמש שפיתחה".

קרטיס מציין כי מבלי שהחברה כיוונה לכך, מתברר כי היא מעסיקה שיעור של כ-60% נשים מבין עובדי החברה. "לא אמרנו אנחנו שוכרים נשים בהעדפה מתקנת, ושאנחנו לוקחים את הטובים / טובות ביותר לתפקיד, אבל אולי זה קשור לזה שנשים יותר טובות לפעמים באינטליגנציה רגשית, ומתאימות יותר לעבוד מול לקוחות אירופאיים שלא אוהבים את הדוגרי הישראלי, ואולי גם העובדה שאנחנו גמישים מבחינת סדר יום העבודה".

לירון זילבר, CTO בקפיטק, אמר: "הטכנולוגיה המתקדמת שלנו מטפלת בהיקף עצום של מערכי נתונים מהשווקים הפיננסיים. אנחנו מאמינים בייעול ובאוטומציה, ובהתאם לכך, הפלטפורמה שלנו מוטמעת אוטומטית, בקלות רבה, תוך שימוש בענן ובפתרונות נטולי שרתים".

החברה דורגה כחברת RegTech 100, רשימת החברות החדשניות ביותר בתחום הטכנולוגיה הרגולטורית של פירמת הנתונים והמחקר FinTech Global.

חברת קפיטק משרתת מגוון רחב של ארגונים בתחום השירותים הפיננסיים, לרבות בנקים, מנהלי נכסים, ברוקרים ותאגידים. לקוחותיה של קפיטק - כגון TRAX, Provinzial NordWest ו-Swissqoute - ממנפים את הפלטפורמה של החברה כדי לגשר על הפער מול דרישות הרגולציה ולהבטיח את עמידתם בדרישות בקלות ותוך חיסכון בעלויות. זאת, מבלי להיות מוסחים על ידי דרישות הדיווח של גופי הפיקוח.