אושר שכרו של כצמן בגזית גלוב: עלות של כ-2 מיליון ש' בשנה

סך גובה התגמולים להם יזכה המנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת הנדל"ן צפוי להסתכם ב-5.8 מיליון שקל בשנה

חיים כצמן / צילום: איל יצהר
חיים כצמן / צילום: איל יצהר

הקרב על השכר של חיים כצמן הוכרע בניצחון. בעלי המניות מקרב הציבור של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב אישרו אתמול ברוב גדול את חבילת השכר החדשה של מנכ"ל חברת הנדל"ן ובעל השליטה בה. חבילת השכר המוצעת זכתה לתמיכה גורפת מצד המשקיעים הזרים בחברה, בעוד שאצל הגופים המוסדיים הישראליים נחלקו הקולות בין התומכים למתנגדים. מניתוח תוצאות ההצבעה עולה, כי לאחר נטרול הקולות הנגועים (מניות שלבעליהן יש עניין אישי בהצבעה), זכתה חבילת השכר לרוב מוצק של כ-73% מקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי.

בין התומכים ניתן למנות את חברות הביטוח מנורה מבטחים, הראל, הפניקס-אקסלנס ומגדל, וכן את בתי ההשקעות מיטב דש, ילין לפידות ואנליסט. את המתנגדים הובילו בתי ההשקעות אלטשולר שחם, פסגות, אי.בי.אי, אדמונד דה רוטשילד, איילון ומור, לצד קופות הגמל המפעליות וקרנות הפנסיה הוותיקות.

כצמן נכנס לתפקיד מנכ"ל גזית גלוב בתחילת השנה הנוכחית, לאחר כ-18 שנים בהן החזיק בתפקיד יו"ר הדירקטוריון. במשך שנים ארוכות לא זכה כצמן לתגמול ישירות מגזית גלוב על תפקידו כיו"ר (אלא לתגמולים ששולמו לו בידי חברות בנות), אולם בעקבות מינויו למנכ"ל הוא ביקש כי יאושר לו שכר חודשי של כ-169 אלף שקל, המשקף עלות שנתית מוערכת של כ-2 מיליון שקל, כאשר סך גובה התגמולים השנתיים להם יזכה, כולל התשלומים מהחברות הבנות, צפוי להסתכם ב-5.8 מיליון שקל.

נוסף לתפקידו כמנכ"ל גזית גלוב, מכהן כצמן בעוד תפקידים בחברות הקבוצה, ובראשם תפקידי היו"ר בחברות הבנות אטריום וסיטיקון, שפועלות במדינות מזרח אירופה וסקנדינביה, בהתאמה. על התפקיד באטריום הוא זכאי לתגמול בהיקף של כ-700 אלף אירו ואילו על התפקיד בסיטיקון לתגמול של כ-165 אלף אירו בשנה. כצמן גם נושא בתפקידים בחברות הבת הפרטיות של גזית גלוב, וכן מכהן כמנכ"ל וכסגן יו"ר חברת ההחזקות נורסטאר, באמצעותה הוא שולט בגזית גלוב.

114 מיליון שקל תוך עשור

בזימון לאסיפת בעלי המניות, ציינה גזית גלוב כי חבילת השכר למנכ"ל הנכנס כוללת שכר ותנאים נלווים כמקובל, ואינה כוללת רכיבים משתנים - מענקים שנתיים או תגמול הוני. עוד צוין כי חבילת התגמול נמוכה בכ-30% מעלות חבילת התגמול של קודמו בתפקיד, דורי סגל.

תקופת ההתקשרות בין כצמן לגזית גלוב נקבעה לשלוש שנים, כמקובל, ובסיומן, במקרה בו לא יחודש ההסכם בין הצדדים, יהיה זכאי כצמן לשכר של שישה חודשים. כאמור, כצמן זכה לאורך השנים לתגמולים במסגרת תפקידיו בחברות הבנות, והיה בין צוברי השכר הבולטים בבורסה המקומית. בסך הכול, תוך עשור צבר כצמן תגמולים בעלות מרשימה של 114 מיליון שקל. בפרספקטיבה נרחבת יותר, כצמן וסגל משכו מגזית גלוב ומהחברות הבנות שלה סכומי עתק שמצטברים מאז שנת 2001 לעלות של כ-370 מיליון שקל (כ-205 מיליון שקל לכצמן וכ-165 מיליון שקל לסגל).