גיוס גדול לחברת הסייבר הישראלית קלארוטי: 60 מיליון דולר

החברה המפתחת פתרון אבטחת סייבר לרשתות תעשייתיות גייסה את הסכום בסבב גיוס B • הסבב הנוכחי כולל שורה של חברות תעשייתיות וספקיות מערכות בקרה, מהבולטות והגדולות בעולם

בתמונה מימין לשמאל: אמיר זילברשטיין, מנכ"ל קלארוטי ומייסד שותף, גלינה אנטובה, מייסדת שותפה וסמנכ״ל פ
בתמונה מימין לשמאל: אמיר זילברשטיין, מנכ"ל קלארוטי ומייסד שותף, גלינה אנטובה, מייסדת שותפה וסמנכ״ל פ

קלארוטי (Claroty), המפתחת פתרון אבטחת סייבר לרשתות תעשייתיות, הודיעה היום (ב') על גיוס של 60 מיליון דולר בסבב גיוס B. עד כה גייסה החברה סך כולל של כ-93 מיליון דולר.

הסבב הנוכחי כולל שורה של חברות תעשייתיות וספקיות מערכות בקרה, מהבולטות והגדולות בעולם. את הסבב הובילה חברת ההשקעות Temasek הסינגפורית, וכן השתתפו שורה של חברות תעשייתיות וספקיות מערכות בקרה, בינהן Rockwell Automation , Aster Capital (הממומנת על ידי Schneider Electric), Next47- חברת ההשקעות של Siemens, Envision Ventures ו-Tefken Ventures. המשקיעים הקודמים של החברה, Team8, Bessemer Venture Partners, Innovation Endeavors, ICV ו-Mitsui השתתפו גם בסבב זה.

החברה הוקמה במסגרת קבוצת הסייבר Team8, והיא מתמקדת באבטחת סייבר לרשתות תעשייתיות מסוג ICS/SCADA. מערכות אלה משמשות להפעלת תשתיות קריטיות ותשתיות אנרגיה כגון שירותי חשמל, נפט וגז, כימיקלים, מים, ייצור מזון ומשקאות, כרייה, ונדל"ן (מערכות ניהול בניינים, מרכזי נתונים ומחסנים). הפלטפורמה של קלארוטי בוחנת את כלל הרכיבים במערכות הבקרה התעשייתיות וכן את תעבורת התקשורת ביניהם, סיפר בני פורת, מייסד שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות בחברה. הפלטפורמה מספקת התראות בזמן אמת שיבושים בהליכי העבודה התקינים ברשתות הייצור, כדי למנוע אפשרות למתקפות סייבר.

לצורך כך, אומר פורת, החברה לומדת את תיפקודם התקין של מוצרים תעשייתיים שונים, בסוגי תעשיות שונים, "מתוך הבנה שהעולם הזה שונה מעולם הסייבר-סקיוריטי הרגיל". עולם הרשתות התעשייתיות מאופיין בתקשורת בין מכונות כבדות, ובסטטיות - אין בו הרבה התערבות משתמש. בנוסף, אומר פורת "בעולם הזה קורות המון פעולות מסוכנות כחלק ממהלך העבודה התקין, ולכן דרושה הבנה עמוקה של המערכות התעשייתיות כדי להפריד פעולה מסוכנת ותקינה מפעולה לא תקינה".

ההשקעה הנוכחית, אומרים בקלארוטי, מסכמת שנה של צמיחה עבור החברה, שחוותה עלייה של 300% בהזמנות לעומת השנה הקודמת. צמיחתו המהירה של פלח השוק בתחום אבטחת הסייבר למערכות תעשייה, קשור התקרבות של עולם ה-OT ועולם ה-IT. התוצאה היא, שרשתות בקרה תעשייתיות ישנות ולא מאובטחות, שהיו בעבר מבודדות מהרשת ("air gapped"), מתחברות לרשתות יותר ויותר.

"כרגע העולם הזה נהיה יותר ויותר מחובר, ובשנה החולפת, תקיפות כמו WannaCry ו-NotPetya עשו הרבה מאוד נזק - ובלי כוונה", אומר פורת. ב-2017, רשתות תעשייתיות ספגו נזק משני במתקפות כופר כמו WannaCry ו-NotPetya, למרות ש"התוקף בכלל לא כיוון לעולם התעשייתי. בגלל החיבוריות שנוצרה בשנים האחרונות, הנוזקות הגיע גם לרשתות האלה".

החברה תשתמש בכספי ההשקעה כדי להרחיב את פריסת החברה בעולם ולהאיץ את פיתוח המוצרים שלה, סיפר פורת. "אנחנו מתכננים להגדיל הרבה מאוד איזורים בחברה. בכל מה שקשור לפיתוח אנחנו מתכוונים לגדול בעוד כ-15-20 אנשים. אנחנו רוצים להתרחב גבארה"ב וגם לחזק את המאמץ שלנו במזרח הרחוק ובאירופה. יש לנו התחלות לא רעות אפילו, ואנחנו מתחילים לגייס עובדים גם לשם. אנחנו רואים הרבה דרישה בשוויץ, בפולין, בגרמניה ובספרד".

Claroty

הקמה: 2014

מייסדים: אמיר זילברשטיין (מנכ"ל), גלינה אנטובה (מייסדת משותפת וסמנכ״ל פיתוח עסקי), בני פורת (מייסד משותף וסמנכ״ל טכנולוגיות).

השקעות עד כה: 93 מיליון דולר ב-3 סבבים

משקיעות מרכזיות: Team8, Temasek הסינגפורית, Next47- חברת ההשקעות של Siemens, Bessemer Venture Partners, Innovation Endeavors ו-Mitsui.

עובדים: 85, 57 מתוכם במשרדי החברה ובמעבדה בתל אביב, והשאר בניו יורק, בסינגפור ובאוסטרליה