עלות אירוח האירוויזיון: בין 150 ל-190 מיליון שקל

כך עולה ממסמך הדרישות שצפוי להיות מוגש היום על ידי התאגיד לאוצר • כבר באוגוסט יצטרך התאגיד להפקיד 12 מיליון אירו כערבות בקופת ה-EBU • בשבוע הבא תצא משלחת מישראל לפגישה ראשונה בז'נבה עם נציגי הארגון

נטע ברזילי מקבלת את גביע הניצחון / צילום: פדרו נונס, רויטרס
נטע ברזילי מקבלת את גביע הניצחון / צילום: פדרו נונס, רויטרס

העלות הכוללת של אירוח האירוויזיון בישראל תעמוד על 35 עד 45 מיליון אירו (כ-150 עד 190 מיליון שקל). מתוך הסכום הזה ישראל תידרש להעביר 12 מיליון אירו (כ-50 מיליון שקל) במהלך חודש אוגוסט כערבות לאיגוד השידור האירופי (EBU) כמקובל מדי שנה. כמעט כל עלות האירוויזיון תידרש להיות ממומנת באמצעות קופת המדינה, על ידי כספים שמשרד האוצר יעביר לתאגיד, כשככל הידוע ה-EBU עצמו משתתף בעלות רק בסכום של כמה מיליוני אירו בודדים. המספרים הללו עולים מהדרישה התקציבית הרשמית שבתאגיד השידור כאן צפויים להעביר היום למשרד האוצר.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשבוע הבא תצא משלחת מטעם התאגיד לפגישת עבודה ראשונה עם נציגי ה-EBU בז'נבה שבשוויץ. זאת, לאחר שלאחרונה ביקרו הנציגים בישראל. בראש המשלחת יעמוד המנכ"ל, אלדד קובלנץ, ויחד איתו ישתתפו גם מנהל תחום האירוויזיון בתאגיד, טל ברנע, וגורמים נוספים.

נושא נוסף שנותר עדיין לפתור נוגע לעיר המארחת. אמש פורסם בערוץ 20 כי בפגישה שתתקיים בקרוב בין ראשי התאגיד לנציגי ה-EBU יוצגו בפני אנשי הארגון האירופי ארבע ערים (ירושלים, תל אביב, חיפה, אילת) שמתוכן תיבחר הזוכה. בפועל, בפגישה הקרובה, שתתקיים כאמור בשבוע הבא, לא תוצג אף אחת מהערים.

בתאגיד כן מתכוונים לנסח מסמך עם קריטריונים מפורטים בהתאם לדרישות ה-EBU - כגון האולם הנדרש, סידורי התחבורה והאבטחה וכו' - ולאפשר לכל עיר שמעוניינת בכך ועומדת בקריטריונים להגיש את מועמדותה. בפועל, ברור שרק מספר מצומצם של ערים אכן יוכל לעמוד בקריטריונים, אך בכל מקרה נושא זה צפוי להיות מוכרע רק בשלב מאוחר יותר, וכלל הנראה בטווח של חודשים ולא של שבועות.

במקביל, אתמול נמסר ממשרד התקשורת כי מנכ"ל המשרד נתי כהן שוחח עם מנכ"ל כאן, קובלנץ, והשניים סיכמו כי מי שיעסוק בכל העניינים הנוגעים להפקת האירוויזיון, לתכנים שיכללו בו ולשאר סוגיות ההפקה, כולל המגעים מול איגוד השידור האירופי, יהיו רק אנשי התאגיד.

במשרד הדגישו, בהמשך לדברים שאמר השר קרא לפני מספר ימים, כי "לא תהיה שום מעורבות פוליטית ממשלתית בנושאים הללו".