סנסציה ישראלית בטוני: "ביקור התזמורת" זכה ב-10 פרסים

העיבוד הבימתי לסרטו של הבמאי הישראלי ערן קולירין הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי הטוני היוקרתי בתחום התיאטרון שנערך הלילה בארה"ב: המחזמר קטף 10 פרסים מתוך 11 מועמדויות, ביניהם המחזמר הטוב ביותר

יוצרי "ביקור התזמורת - המחזמר" בפרס הטוני / צילום: רויטרס
יוצרי "ביקור התזמורת - המחזמר" בפרס הטוני / צילום: רויטרס

הישג ענק: המחזמר "ביקור התזמורת", העיבוד הבימתי לסרטו המשובח של הבמאי הישראלי ערן קולירין, זכה הלילה (ב') ב-10 פרסים מתוך 11 קטגוריות שאליהן הוא היה מועמד בטקס פרסי הטוני (פרסי התיאטרון) שנערך הלילה בניו יורק. המחזמר זכה בין השאר בפרס היוקרתי "המחזמר הטוב ביותר". בין השאר, המחזמר זכה גם בפרסים: השחקנית הטובה ביותר, השחקן הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, הפסקול הטוב ביותר ועיצוב התאורה הטוב ביותר.

"ביקור התזמורת" התמודד ראש בראש מול שלושה מחזות זמר אחרים, ביניהם "ילדות רעות" ו"בובספוג". בתואר מחזה השנה זכה "הארי פוטר והילד המקולל", שכבש את ברודווי לאחר שכבש את לונדון. המוזיקאי ברוס ספרינגסטין זכה בפרס מיוחד על מופע היחיד שלו בברודווי. השחקן רוברט דה נירו, שהציג את ספרינגסטין, קילל את טראמפ במהלך נאומו.

"ביקור התזמורת", סרט הביכורים של ערן קולירין, גרף את מירב הפרסים גם בטקס פרסי אופיר לשנת 2007. הסרט זכה ב-8 מתוך 14 הקטגוריות להן היה מועמד, וכן גרף את 3 הקטגוריות הנחשבות: "סרט השנה", שחקנית השנה (רונית אלקבץ) ושחקן השנה (ששון גבאי). גם הבמאי, ערן קולירין, זכה בפרס על הבימוי והתסריט.