עליות בסיום בבורסה בת"א; ננו דיימנשן זינקה בכ-80%

אינטרנט זהב זינקה אתמול ב-16% ומנצלת את המומנטום • טבע עלתה ב-1% • יציבות בוול סטריט

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים היום (ב') בעליות על רקע הנעילה המעורבת אתמול. בסוף השבוע ננעל המסחר בבורסות וול סטריט בעליות.

 

התפתחות דרמטית בסאגת מכירת השליטה בבזק : אינטרנט זהב הודיעה כי יוצאת היום לגיוס הון. את ההנפקה מובילה אייפקס חיתום.
החברה, בניהולו של דורון תורג'מן מנצלת את העלייה שנרשמה אתמול במניה ותנסה לגייס היום כ-100 מיליון שקל במניות ואופציות. הבנקים הנושים המחזיקים ביורוקום (בעלת השליטה באינטרנט זהב) צפויים להשתתף בהנפקה ולהזרים כ-55 מיליון שקל. 

כזכור, אתמול דווח לבורסה כי החברה קיבלה בימים האחרונים מספר הצעות לרכישת החזקותיה בחברת בי קום- החברה שמחזיקה ישירות במניות בזק. ההצעות מדברות על רכישת כלל המניות או הכנסת שותף אסטרטגי, כך שאינטרנט זהב תמשיך להחזיק בחלק מהמניות.

מדובר בעסקה בהיקף כספי גבוה יותר באופן משמעותי לעומת מכירת ההחזקות של יורוקום באינטרנט זהב. אינטרנט זהב מחזיקה כיום 65% ממניות בי קום בשווי שוק של כ- מיליון שקל. סביר כי עסקה שכזו תכלול פרמיית שליטה כך שההחזקות עשויות להימכר בשווי של כמיליארד שקל. מדובר בהצעות רציניות, ובהודעה לבורסה ציינה אינטרנט זהב כי בכוונתה לבחון את ההצעות ברצינות במהלך השבועיים הקרובים, כך שייתכן ותיחתם עסקה כבר בקרוב.

לאור התפתחות זו עדיין לא ברור מה יעלה בגורל הנפקת ההון שתכננה אינטרנט זהב לבצע על מנת לשפר את מצבה הפיננסי. לא מן הנמנע כי בכל זאת תתקיים ההנפקה במקביל למגעים וככל הידוע טרם התקבלה החלטה בנושא [לקריאה נוספת].

עוד בגזרת בזק: משרד התקשורת הודיע לבזק כי החל מחודש אוגוסט הקרוב היא נדרשת לספק שירות טלפוניה במתכונת סיטונאית, וכי ההסדר לפיו החברה מכרה את שירות הטלפוניה שלה בשיטה של מכירה חוזרת לא יוארך. המשמעות היא פגיעה חמורה שעשויה להגיע לעשרות מיליוני שקלים ואף למעלה מכך - בהתאם לרמת הביקושים לשירות.

בבזק העריכו כי מחירי הטלפוניה הסיטונאית במידה וייושמו עשויים להביא לפגיעה של מאות מיליוני שקלים בשנה. הטלפוניה היא מקור רווח בלתי נדלה לבזק והיא מייצרת תזרים של 2 מיליארד שקל בשנה כמעט ללא עלויות. עכשיו הכל תלוי ביכולת של פרטנר  וסלקום  לדחוף את הטלפוניה בחזרה לקדמת ההצעות שלהן.

דלק קידוחים  דיווחה הבוקר לבורסה על אסיפת בעלי מניות מיוחדת בנושא רכישת EMG המצרית במטרה להשתמש בצינור הולכת הגז ששייך לה מישראל למצרים. זאת לצורך הזרמת גז טבעי מישראל למצרים במסגרת עסקת ייצוא בהיקף של 15 מיליארד דולר שנחתמה מול דולפינוס המצרית לפני ארבעה חודשים.

על פי הדיווח של החברה לבורסה, מטרת הכינוס היא קבלת אישור של בעלי יחידות ההשתתפות בדלק קידוחים לא לחלק דיבידנדים "ככל שיידרש" לצורך השקעתם ברכישת הזכויות בחברת EMG. היקף העסקה מוערך על ידי החברה בכ-200 מיליון דולר. מניית בזן  יורדת בכ-3% [להרחבה].

האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי השליטה בחברה הציבורית קבוצת חג'ג' , השקיעו בימים האחרונים קרוב ל-3 מיליון שקל כל אחד בהגדלת ההחזקה שלהם במניות החברה. בעקבות העסקאות עלה צחי חג'ג' להחזקה של 38.8% בהון, ואילו אחיו עידו לכ-31% מההון. כמה ימים קודם לכן, ב-31 במאי, דיווחה קבוצת חג'ג' על תוצאות טובות לרבעון הראשון של 2018, עם קפיצה של 61% בהכנסות לרמה של כ-60.6 מיליון שקל ורווח נקי של כ-71 מיליון שקל [לידיעה המלאה].

חברת קנאשור (Canassure), המועמדת להתמזג לחברת דירקט קפיטל , הודיעה על כוונתה להקים פעילות גידול קנאביס בתוך מתקן שבבעלותה, בנוסף לפעילות עיבוד הקנאביס שהיא מקימה במפעל שברשותה [להרחבה].

מניית ננו דיימנשן  זינקה בכ-80%, לאחר שהודיעה הבוקר לבורסה כי אושרה כספק מורשה של חב ממשלתיות ובטחוניות בארה"ב ומכרה מדפסת לחב' בטחונית גדולה.