משטרת ישראל: מקפיאים את השימוש במצלמות המהירות

בחדשות 2 פורסם הערב כי המשטרה בוחנת מחדש את נושא מצלמות המהירות • זאת לאחר בדיקת הטכניון ודוח חריף של מבקר המדינה מתחילת השנה

האם הגיע הסוף לדוחות תנועה שניתנים לאחר שנהגים נתפסים במצלמות מהירות? בשורה לנהגים - לאור בדיקה שנערכה במוסד הטכניון, שמטילה ספק באמינות פעילות מצלמות המהירות שבשימוש המשטרה, המשטרה מקפיאה את השימוש בהן. כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 2.

במשטרה אישרו את הפרטים ומסרו כי הנושא אכן בבדיקה. עם זאת, לדברי המשטרה, "מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות".

כזכור, בפברואר פורסם ב"גלובס" כי פרויקט מצלמות המהירות א'-3 לוקה בכשלים ארגוניים וערכיים שנוגעים לכמעט כל אספקט הקמתו והפעלתו - כך עולה מדוח חמור של מבקר המדינה. בדיקת המבקר, שהסתיימה בתחילת 2015, בחנה את הפרויקט, שבו השקיעה המדינה עד כה כ-100 מיליון שקל, משלבי המכרז, דרך ההקמה ועד לתפעול. בדוח נכתב כי המשרד רואה בחומרה את הכשל המערכתי בהפעלה יעילה של מערך מצלמות, ורואה ב"חומרה יתרה את הזמנת 40 המצלמות הנוספות הכרוכה בתוספת של 4.8 מיליון שקל בקירוב להוצאה השנתית השוטפת של הפעלת פרויקט א'-3, עוד טרם פתרה המשטרה את הכשלים בהפעלת המצלמות הראשונות שהותקנו".