מתחת לאף הבנקים: אינטרנט זהב רוצה למכור השליטה בבזק

החברה קיבלה בימים האחרונים הצעות מגופים זרים לרכישת מניות בי קום בשווי של יותר מ-700 מיליון ש'

התפתחות דרמטית בסאגת מכירת השליטה בבזק: אינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן הודיעה היום לבורסה כי החברה קיבלה בימים האחרונים מספר הצעות לרכישת החזקותיה בחברת בי קום- החברה שמחזיקה ישירות במניות בזק. ההצעות מדברות על רכישת כלל המניות או הכנסת שותף אסטרטגי, כך שאינטרנט זהב תמשיך להחזיק בחלק מהמניות.

לפי הערכות ההצעות מגיעות מצד גופים זרים בעלי עוצמה פיננסית גדולה באופן משמעותי לעומת הגופים עימם ניהלו הבנקים הנושים ביורוקום מגעים למכירת השליטה בבזק. נציין כי מדובר בעסקה בהיקף כספי גבוה יותר באופן משמעותי לעומת מכירת ההחזקות של יורוקום באינטרנט זהב. אינטרנט זהב מחזיקה כיום 65% ממניות בי קום בשווי שוק של כ- מיליון שקל. סביר כי עסקה שכזו תכלול פרמיית שליטה כך שההחזקות עשויות להימכר בשווי של כמיליארד שקל.

מדובר בהצעות רציניות, ובהודעה לבורסה ציינה אינטרנט זהב כי בכוונתה לבחון את ההצעות ברצינות במהלך השבועיים הקרובים, כך שייתכן ותיחתם עסקה כבר בקרוב. נציין כי ככל הידוע המשקיעים הזרים לא הביעו עניין מול הבנקים לאורך החודשים האחרונים לרכוש את החזקות יורוקום באינטרנט זהב. הסיבה לכך היא שמדובר ברכישה של פירמידה, ואילו המשקיעים הזרים מעדיפים לרכוש את המניות מהקומות התחתונות, ולבצע עסקה במינוף נמוך יותר. לעומת זאת פיננסיירים שונים הביעו התעניינות ברכישת הקומות העליונות בפירמידה.

לאור התפתחות זו עדיין לא ברור מה יעלה בגורל הנפקת ההון שתכננה אינטרנט זהב לבצע על מנת לשפר את מצבה הפיננסי. לא מן הנמנע כי בכל זאת תתקיים ההנפקה במקביל למגעים וככל הידוע טרם התקבלה החלטה בנושא.

אינטרנט זהב נמצאת במצב פיננסי רעוע, ותכננה לצאת בהנפקת מניות בשבוע שעבר. אלא שלאור התמהמהות הבנקים הנושים בקומה העליונה ביורוקום בהחלטה אם להשתתף בהנפקה, והירידה שנרשמה במניה, ההנפקה הוקפאה, ותוכננה לצאת מחדש השבוע, אלא שכאמור לאור ההתפתחויות האחרונות קיים סימן שאלה בנושא זה.

המגעים שאינטרנט זהב מתכוונת לקיים עם המשקיעים שמים בסימן שאלה את מעורבותם של הבנקים הנושים ביורוקום בעסקה. נזכיר כי יורוקום נכנסה להליך פירוק לפני מספר שבועות, ולחברה מונו שלושה מנהלים מיוחדים מטעם הבנקים הנושים דיסקונט, פועלים והבינלאומי.

המנהלים המיוחדים מנסים לקדם עסקה למכירת החזקותיהם באינטרנט זהב, אלא שכעת מתחת לאפם מתגבשת עסקה למכירת המניות מהקומה למטה, ולא ברור עד כמה יהיו מעורבים בה נציגי הבנקים הנושים. אם עסקה שכזו תצא אל הפועל, היא תותיר בקופת אינטרנט זהב עודף גם לאחר הפירעון לבעלי האג"ח שלה. החוב נטו של אינטרנט זהב עומד כיום על כ=650 מיליון שקל, בעוד עסקה למכירת מניות בי קום עשויה להתבצע לפי שווי של כמיליארד שקל, כך שיתרת הסכום תחולק לבעלי המניות של אינטרנט זהב.

כאמור קידום עסקה למכירת מניות בי קום נעשית לאור מצבה הפיננסי הרעוע של אינטרנט זהב, הסובלת מהיקף חוב גבוה ומשווי נכסי אפסי לאור הסנטימנט השלילי במניית בזק - הנכס המרכזי שלה. דירקטוריון החברה כבר הודיע לפני מספר שבועות כי יבחן אלטרנטיבות שונות לשיפור המצב. בתחילה הוחלט על קידום הנפקת הון, אך כעת נבחנת ברצינות מכירת הנכס המרכזי של החברה וביצוע פירעון מלא לבעלי החוב.