האחים חג'ג' רכשו מניות החברה שבשליטתם ב-5.6 מיליון ש'

שיערוך של מגרש ב"גוש הגדול" בצפון תל אביב הניב לחג'ג' הכנסה רבעונית של כ-73 מיליון שקל

האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי השליטה בחברה הציבורית קבוצת חג'ג', השקיעו בימים האחרונים קרוב ל-3 מיליון שקל כל אחד בהגדלת ההחזקה שלהם במניות החברה. בעקבות העסקאות עלה צחי חג'ג' להחזקה של 38.8% בהון, ואילו אחיו עידו לכ-31% מההון. כמה ימים קודם לכן, ב-31 במאי, דיווחה קבוצת חג'ג' על תוצאות טובות לרבעון הראשון של 2018, עם קפיצה של 61% בהכנסות לרמה של כ-60.6 מיליון שקל.

ואולם, הגורם העיקרי שהשפיע על דוחות החברה היה שערוך חיובי (עליית ערך הנדל"ן להשקעה) של מגרש שבו מחזיקה חג'ג' באזור "הגוש הגדול" בצפון תל אביב (ברחוב איינשטיין), בהיקף של כ-73 מיליון שקל - מה שהביא את החברה להציג רווח נקי של כ-71 מיליון שקל ברבעון - יותר מפי 10 לעומת הרבעון המקביל.

חג'ג' הקימה בעבר כ-200 דירות ברחוב איינשטיין במסגרת קבוצת רכישה, עם שטחי מסחר בקומת הקרקע, ובשנים הקרובות היא צפויה להקים מאות דירות נוספות בציר הצפוני של תל אביב. זאת, לאחר שבשנים האחרונות רכשה החברה זכויות בשלושה מתחמי קרקע נוספים ברחוב איינשטיין (33,35,36), בעיקר במסגרת הליכי פירוק שיתוף, שזכויות הבנייה בשלושתם עמדו על כ-180 דירות.

ירידה שנתית של 10% במניה

מאז שרכשה את המגרשים, החברה קידמה תוכנית להגדלת זכויות הבנייה, ודיווחה במארס לבורסה לניירות ערך כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את התוכנית, שכוללת הגדלה של זכויות הבנייה בשלושת המגרשים, כך שניתן יהיה להקים בהם כ-650 דירות, לצד אלפי מ"ר שטחי מסחר בקומת הקרקע.

חג'ג' אמנם לא מחזיקה ב-100% מהזכויות במגרשים, אבל במגרש ברחוב איינשטיין 36 היא מחזיקה ב-82% מהזכויות, ובמגרשים ברחוב איינשטיין 33 ו-35 היא מחזיקה 30%-40% מהזכויות. כמו כן, הפרויקטים שמתוכננים להיבנות על המגרשים, צפויים להיבנות במסגרת קבוצות רכישה שתארגן חג'ג', בדומה לפרויקטים שכבר הקימה בציר איינשטיין. עם קבלת תוקף לתוכנית, צפויה החברה ובעלי הזכויות הנוספים לשאת בהיטל השבחה בגין הוספת הזכויות.

לפי הערכת שווי שהזמינה חג'ג' (בוצעה על ידי משרד סגל שמאות), שוויו של המגרש ברחוב איינשטיין 36 הוא כ-233 מיליון שקל (חלקה של החברה), לעומת שווי בספרים של כ-57 מיליון שקל, כשהיטל ההשבחה עשוי להגיע לכ-75 מיליון שקל לכל היותר. 

שווי השוק של קבוצת חג'ג' עומד כיום על כ-445 מיליון שקל, לאחר ירידה של כ-10% במניה בשנה האחרונה. הונה העצמי של החברה הגיע בסוף מארס לכ-390 מיליון שקל - עלייה של 22% לעומת סוף 2017, ושל 84% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.