פרויקט הריסה ובנייה בבת-ים: מה קיבלו הדיירים?

דירה חדשה בבניין חדש, גדולה ב-25 מ"ר מהדירה הקודמת וגבוהה ממנה בשתי קומות

התחדשות עירונית בשד' העצמאות 49 בת ים \ הדמיה: מעוז פרייס אדריכלים
התחדשות עירונית בשד' העצמאות 49 בת ים \ הדמיה: מעוז פרייס אדריכלים

סיפור בעלי הדירות

בעלת דירה בבניין הישן מספרת: "בבניין היה רצון להתקדם מצד כל בעלי הדירות אז היה קל להשיג את כל החתימות של הדיירים. לי יש חשש לעבור לדירה מושכרת, אבל מרגיעים אותנו ועוזרים לנו. היו כמה חברות לפני החברה הזו, אבל זה לא יצא לפועל. אני חושבת שהקשר בין החברה לבעלי הדירות הוא מאוד חשוב כדי שהפרויקט יוכל להתקדם. הבניין שלנו מאוד ישן, ובגלל זה לא היה רלוונטי לקדם פרויקט של חיזוק ותוספת קומות. רצינו לקדם הריסה ובנייה, וזה מה שעשינו בסוף. אני מאוד מרוצה, וכולם מחכים למעבר לדירות החדשות".

התמורה ליזם

במסגרת הפרויקט הבניין הישן ייהרס ובמקומו ייבנה בניין חדש בן 10 קומות ו-38 דירות חדשות, מהן 11 יחזרו לבעלי הדירות המקוריים והיזם יוכל לשווק ולמכור 27 דירות בשוק החופשי. בבניין החדש מתוכננות דירות 3, 4, 5 חדרים, דירות גן ודירות גג. לדירות יוצמדו מחסנים וחניה בחניון תת-קרקעי.

התמורה לבעלי הדירות 

בעלי הדירות יקבלו דירה חדשה בבניין החדש. הדירה החדשה תהיה שתי קומות מעל מיקום הדירה בבניין הישן, וגדולה יותר בשטחה ב-25 מ"ר הכוללים 13 מ"ר עיקרי ו-12 מ"ר מרפסת. לדירות תוצמד חניה בחניון תת-קרקעי ומחסן בשטח 5 מ"ר. בעלי הדירות צפויים להתפנות שלושה חודשים לאחר קבלת היתר הבנייה. החברה תשלם את עלות ההובלה והמעבר לדירות השכורות ובחזרה לדירות החדשות. גובה שכר הדירה החודשי ייקבע על ידי שמאי מוסכם.

חניה

יוקם חניון תת-קרקעי שיכלול 40 מקומות חניה. 

לו"ז 

כל בעלי הדירות חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט. החברה הגישה בקשה להיתר. הבנייה צפויה להתחיל שלושה חודשים לאחר קבלת היתר הבנייה, והיא עתידה להימשך כ-30 חודשים. האכלוס צפוי לאמצע 2021.

מיקום מדויק:

שדרות העצמאות 49, בת-ים

המצב הקיים:

בניין שנבנה בשנת 1976, בן 3 קומות ו-11 דירות בשטח ממוצע של 72 מ"ר . בבניין אין מעלית ואין חניה.

היזם:

צברים ייזום פיתוח והשקעות

קבלן הביצוע:

טרם נקבע, צפוי להיבחר במכרז קבלנים

אדריכל:

מעוז פרייס אדריכלים