נסטלה מצמצמת נוכחות אסם בישראל: מעבירה הנה"ח לאירופה

מדובר במהלך שיתרחש ב-2019, ובמסגרתו יפוטרו כ-30 עובדים מתוך כ-50 עובדי מחלקת הנהלת החשבונות • אסם: "תהליך הפרישה נעשה בהסכמה ובתנאים נדיבים; במקביל נקלוט במהלך 2018 כ-200 עובדים למשרות מפתח בחברה"

נסטלה / צילום: שאטרסטוק
נסטלה / צילום: שאטרסטוק

נסטלה תעביר את הנהלת החשבונות של אסם למרכז של נסטלה באירופה. שנתיים לאחר שענקית המזון העולמית נסטלה השתלטה על קבוצת אסם כשרכשה את מניות הציבור בה והביאה למחיקתה מהמסחר, כעת היא מצמצמת את הנהלת החשבונות שלה בישראל. מדובר במהלך במסגרתו יפוטרו כ-30 עובדים מתוך כ-50 עובדי המחלקה.

המהלך צפוי להתרחש ב-2019, במסגרתו הנהלת החשבונות של אסם תעבור למטה של נסטלה באוקראינה. זוהי הפעם הראשונה בה מתבצע מהלך של צמצום הנוכחות הפיזית של אסם בישראל לטובת פעילות באירופה.

הצעד הזה מתרחש על רקע חילופים בהנהלת החברה. בשבוע שעבר הודיעה קבוצת אסם כי איציק צאיג פורש מתפקיד המנכ"ל לאחר 7 שנים בתפקיד, ויוחלף על-ידי המשנה שלו ומנכ"ל חטיבת המזון, אבי בן-אסאייג.

אסם היא ספקית המזון השלישית בגודלה, שנתח השוק שלה צמח מ-9.2% ברבעון הראשון ב-2018 לנתח שוק של 9.4% השנה. סך המכירות של אסם גדל מ-801 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2017 לכ-856 מיליון שקל ב-2018. 

מקבוצת אסם-נסטלה נמסר: "אסם מובילה תהליך של מצוינות עסקית, שכולל הטמעת טכנולוגיות חדשניות, שיפור תהליכים וקבלת שרות ממרכזים בינלאומיים של נסטלה. במסגרת זו הושגו הבנות, במסגרתן אסם תיפרד ממספר מצומצם שלעובדים בהנהלת החשבונות של החברה. תהליך הפרישה נעשה בהסכמה, בתנאים נדיבים ותוך הידברות עם ועד העובדים וההסתדרות. במקביל תקלוט אסם במהלך 2018 כ-200 עובדים למשרות מפתח בחברה. אסם מעסיקה כ-4,700 עובדים ב-9 מפעלים בישראל, מלוחמי הגטאות שבצפון ועד שדרות בדרום".