נעילה מעורבת בבורסה בת"א; אינטרנט זהב זינקה ב-16%

נעילה ירוקה בניו-יורק בסוף השבוע • מניות קבוצת יורוקום צנחו ביום חמישי • מניית טבע קפצה עם פתיחת המסחר ב-6%, לאחר שחזרה עם פערי ארביטראז' של כ-7%

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') במגמה מעורבת לאחר פתיחה חיובית ולאחר מכן מעבר לירידות למרות הסגירה החיובית ביום ה', והנעילה הירוקה בבורסות וול סטריט בסוף השבוע, על רקע המתח ההולך וגובר בין ארה"ב לשותפות עיקריות שלה לסחר עם פתיחת פסגת ראשי ה-G7 בקנדה, לאחר שארה"ב הטילה מכסים על אירופה, קנדה ומקסיקו לאחרונה. 

 

מניית טבע  קפצה במסחר, לאחר שחזרה עם פערי ארביטראז' של 7%.

מניות קבוצת יורוקום צנחו ביום חמישי לאחר שבוע מלא אירועים: בתחילת השבוע שעבר הגישו שלושת הבנקים הנושים ביורוקום: דיסקונט , פועלים  והבינלאומי  בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בת"א לעיכוב "קצר" להגדרתם של הנפקת אינטרנט זהב  על מנת לוודא אין מגבלה משפטית להשתתפותם בהנפקה. נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, הסכים לתת צו זמני, ולעכב את ההנפקה שהייתה אמורה להיערך כבר.

העצירה הזו אמנם הייתה ליומיים בלבד, אך בדיעבד היו אלה יומיים קריטיים: במהלך השבוע שעבר בית המשפט אמנם אישר לבנקים להשתתף בהנפקה, אך במקביל לכך נפלה מניית אינטרנט זהב, כך שמתווה ההנפקה הנוכחי כבר אינו רלוונטי למצב המניה.

עוד בגזרת בזק: משרד התקשורת הודיע לבזק  כי החל מחודש אוגוסט הקרוב היא נדרשת לספק שירות טלפוניה במתכונת סיטונאית, וכי ההסדר לפיו החברה מכרה את שירות הטלפוניה שלה בשיטה של מכירה חוזרת לא יוארך. המשמעות היא פגיעה חמורה שעשויה להגיע לעשרות מיליוני שקלים ואף למעלה מכך - בהתאם לרמת הביקושים לשירות.

בבזק העריכו כי מחירי הטלפוניה הסיטונאית במידה וייושמו עשויים להביא לפגיעה של מאות מיליוני שקלים בשנה. הטלפוניה היא מקור רווח בלתי נדלה לבזק והיא מייצרת תזרים של 2 מיליארד שקל בשנה כמעט ללא עלויות. עכשיו הכל תלוי ביכולת של פרטנר  וסלקום  לדחוף את הטלפוניה בחזרה לקדמת ההצעות שלהן.

חברת הנדל"ן גזית גלוב  הודיעה ביום ו', כי החברה הבת בבעלותה המלאה, גזית Horizons, נכנסה להסכם שותפות לגבי חכירה של נכס בברוקלין, ניו-יורק, בארה"ב. לנכס, Ceasar's Bay Bazar, שטח להשכרה של כ-27,870 מ"ר, המשתרע על פני קרקע בהיקף של כ-56.6 דונם, הממוקם על קו המים המזרחי של נהר ההדסון. בנוסף רכשה החברה שני נכסים נוספים בבוסטון, ארה"ב.

לדברי החברה, הנכס בברוקלין, אשר גזית תחזיק כ-41% מהשותפות בו וכ-50% מזכויות ההצבעה, הוא אחד מהנכסים בעלי מחזור המכירות הגבוה ביותר באזור ניו-יורק [להרחבה].

התפתחות דרמטית בסאגת מכירת השליטה בבזק: אינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן הודיעה היום לבורסה כי החברה קיבלה בימים האחרונים מספר הצעות לרכישת החזקותיה בחברת בי קום- החברה שמחזיקה ישירות במניות בזק. ההצעות מדברות על רכישת כלל המניות או הכנסת שותף אסטרטגי, כך שאינטרנט זהב תמשיך להחזיק בחלק מהמניות (להרחבה)