תקלה בפייסבוק הפכה פוסטים פרטיים של מיליונים לציבוריים

פייסבוק הודיעה היום כי התקלה התרחשה בין ה-18 במאי ל-27 במאי • כבר ב-22 במאי הצליחה החברה לעצור את הבאג, אך נדרשו לה עוד חמישה ימים עד שהצליחו לתקן לחלוטין את התקלה ולהשיב את המערכת לקדמותה

facebook / צילום: שאטרסטוק
facebook / צילום: שאטרסטוק

עוד יום, עוד תקלה. הרשת החברתית הודיעה היום (ה') כי באג במערכת הביא לכך שהגדרות הפרטיות של כ-14 מיליון משתמשים הפכו, כבררת מחדל, לציבוריות, גם אם המשתמשים הגדירו אותן מבעוד מועד פתוחות לקבוצות קטנות או בין חברים קרובים. פייסבוק עוד הודיעה כי במהלך הימים הקרובים החברה תתחיל להודיע למשתמשים שנפגעו כתוצאה מהמקרה באמצעות הודעה בראש הפיד האישי שלהם.

פייסבוק הודיעה היום כי התקלה התרחשה בין ה-18 במאי ל-27 במאי. כבר ב-22 במאי הצליחה החברה לעצור את הבאג, אך נדרשו לה עוד חמישה ימים עד שהצליחו לתקן לחלוטין את התקלה ולהשיב את המערכת לקדמותה. סיבת התקלה, לפי פייסבוק, היא "featured items", אותה תוספת בפרופיל המשתמשים שמדגיש תמונות ותוכן אחר שבהגדרתו הוא ציבורי. שלא בכוונה, הם הרחיבו את בררת המחדל הציבורית הזו לאלמנטים נוספים בפרופיל. לא ברור מהודעת החברה מדוע, אם נחשפה הבעיה כבר ב-22 במאי, נדרש לפייסבוק שבועיים וחצי עד שחשפה את הדבר לציבור.

עוד לא ברור מהודעות החברה אם סך הכל נפגעו 14 מיליון משתמשים מהתקלה - לא משנה אם פרסמו משהו או שמו לב לשינוי, או שמא המספר מתייחס להיקף המשתמשים שפרסמו משהו ברשת באופן פומבי ומבלי שהתכוונו לכך. "התקלה לא שינתה דבר ממה שמשתמשים פרסמו קודם לכן" ציינה ארין איגן, האחראית על הפרטיות בפייסבוק, "אנו מתנצלים על הטעות".

איגן, הוחזרה לתפקיד כאחראית הפרטיות בחברה, באפריל האחרון בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה שהטילה צל כבד על שקיפות החברה והאופן שבו היא שומרת על פרטיות המשתמשים שלה והפכה למושא ביקורת עבור רגולטורים ברחבי העולם.