שכר הבכירים באלפאבית לא יותנה בגיוון כוח-האדם בחברה

עובדי חברת האם של גוגל טענו כי הפער המגדרי וחוסר הגיוון בחברה יקשה להעסיק עובדים ויהווה סיכון לחדשנותה • מחזיקי המניות דחו את הצעתם להתנות את שכר הבכירים ברמת הגיוון בחברה

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית / צילום: סטפן לם, רויטרס
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית / צילום: סטפן לם, רויטרס

מחזיקי המניות באלפאבית , חברת האם של גוגל, דחו הצעה של עובדי החברה להתנות את גובה שכר הבכירים ברמת הגיוון (Diversity) של עובדי החברה. העובדים רצו לעודד את ענקית הטכנולוגיה להתמודד עם הייצוג הנמוך של נשים ומיעוטים בחברה לעומת האחוז שלהם באוכלוסיה הכללית. העובדים טענו כי הפער המגדרי והמחסור בגיוון בגוגל עשוי להקשות עליה להעסיק עובדים ואף מהווה סיכון ליכולת של החברה להיות חדשנית.

הצעה נוספת שנדחתה על ידי בעלי המניות נגעה לרצון בשקיפות מרובה יותר לגבי המאמצים שהחברה עושה כדי לפקח על תוכן שמיוצר על ידי המשתמשים. ההצעה נוגעת לכך שהחברה נאבקת על מנת למתן תכנים קיצוניים שמתפרסמים בפלטפורמת יוטיוב ואחרות, ונאבקת להרגיע את חששות המפרסמים לגבי פרסום בפלטפורמה. העובדים דרשו גם שהחברה תפעל יותר כדי לקדם שיח בנוגע לנושאים אזרחיים בלוחות ההתכתבויות הפנימיים של עובדי החברה.

ההצעות שעלו בישיבה התמקדו בכמה מהסוגיות הגדולות ביותר עמן גוגל מתמודדת בארה"ב ובחו"ל. בנוגע לפער המגדרי, גוגל מתמודדת כעת עם מספר תביעות מעובדות לשעבר שמאשימות את החברה באפליה נגד נשים שהתבטאה בין היתר במשכורות ובאפשרויות הקידום.