"מטרת גלובס - להשיב את האמון בין התקשורת לציבור"

כך אמרה יו"ר "גלובס", אלונה בר און, בכנס שוק ההון • הודיעה כי בשבוע הבא יפרסם העיתון דוח אמון שיעסוק במחויבותו לקוראיו

אלונה בר און בכנס שוק ההון / צילום: איל יצהר
אלונה בר און בכנס שוק ההון / צילום: איל יצהר

"מערכת 'גלובס' שמה לה למטרה לעבוד על השבת האמון בין התקשורת לבין הקוראים, בין התקשורת לבין המסוקרים, בין התקשורת לבין מפרסמים - ובסופו של דבר דרך זה להשיב את האמון בין המגזרים השונים. לתפיסתנו זה התפקיד של התקשורת" - כך אמרה היום (ד') יו"ר "גלובס", אלונה בר און, באירוע "עושים שוק" של "גלובס".

את דבריה פתחה בר און בהתייחסות לתאריך הכנס וציינה כי "ה-6.6, חוץ מהרפרנס לסרט 'מציצים', זו הפלישה לנורמנדי, זה היום השני למלחמת ששת הימים, וזה יום ההולדת של אבא שלי שנפטר לפני 20 שנה. דורשים ממני מאוד להיות דקדקנית, אז הוא לא הקים את 'גלובס' - הוא רכש את 'גלובס' כשהעיתון היה סטנסיל של נתוני בורסה, ומכאן נגזרת גם שעת הפצת הערב שלו, שבינתיים נפוצו שמועות שאנחנו מוותרים עליה לטובת הבוקר, אבל זה ממש לא נכון.

"20 שנה לפני מותו נהגנו לציין את יום ההולדת שלו באירוע ש'גלובס' עשה עם 'מעלה' אחריות תאגידית. זה רלוונטי ליום הזה, לשיח הזה ולשוק ההון, כי בעוד בערך 10 ימים או שבועיים נציין שנה לרכישה שביצעתי יחד עם משפחתי ושותפתי ענת אגמון של השליטה ב'גלובס' בחזרה. לכבוד יום השנה לרכישה, היום יורד לדפוס, ובשבוע הבא יחולק למנויים, משהו שאנחנו מכנים אותו דוח אמון".

בר און הוסיפה כי "אני זוכה למעט ביקורות על כך שאני מתקיפה את התקשורת, אבל אני באתי ל'גלובס' כי אני מאמינה בחשיבות האדירה של התקשורת בהשבת האמון, ובקשר בין אמון לבין פריון. מי כמו אנשי שוק ההון מבינים את הקשר בין אמון לבין פריון, ושבלי אמון אין שוק הון, ואין מניות, ואין מחירי מניה. בלי תיווך מידע שהוא מידע מהימן, אז כל העסק הזה שאנחנו פה מדברים עליו לא מתקיים.

"בנושא הזה, אנחנו, לפחות ב'גלובס', חושבים שיש לנו עוד דרך לעשות, בטח בהשוואה לשוק ההון שהוא הענף הכי מבוקר שיש בכלל. יש רשות ניירות ערך, יש בורסה, יש אנטרופי, יש רגולציה על בנקים, יש רגולציה על חברות ביטוח, יש עוד ועוד רגולציות, יש דוחות כספיים ציבוריים, יש דוחות אחריות תאגידית, ויש שלושה עיתונים כלכליים שמזנבים כל הזמן ב'מה קורה'", הוסיפה בר און.

"לנו בתקשורת יש פחות מזה. אנחנו דורשים שקיפות, ואנחנו דורשים ביקורת, אבל אין לנו ועדות ביקורת. לא זכור לי ש'גלובס' אי-פעם נתן דין וחשבון לקוראים שלו ולמנויים שלו על מי הוא, על מה הוא, לאן הוא הולך, מה הוא מתכוון לעשות בשביל לכבד את הזמן שאתם מקדישים לקרוא אותו ולכבד את התודעה שלכם, שאותה אנחנו בעצם לוקחים לכמה שעות כל ערב.

"בזה עוסק דוח האמון שלנו. כשהתחלנו לעבוד עליו, למדנו שיש קצת דברים כאלה בעולם. בעיתון 'הגרדיאן' יש משהו דומה - לא בדיוק כזה, אבל דומה".