על אף הירידות במסחר - הנפקת אינטרנט זהב אושרה

(עדכון: 12:49) - ההנפקה אושרה • לאחר הדחייה הגיע דיון הבנקים הנושים על עתיד הנפקת אינטרנט זהב לבית המשפט, ביום בו בזק ספגה מהלומות ממשרד התקשורת • גם אם הסוגייה המשפטית תיפטר, ספק אם תהיה הנפקה במצב הנוכחי

עדכון: בתום הדיון בבית המשפט, הוחלט לאשר את הנפקת אינטרנט זהב.

יום סוער ולא פשוט עובר על קבוצת יורוקום, כאשר הנפילה היום (ד') במניות בזק ואינטרנט זהב מעמידה בספק גדול את יכולה החברה לצאת להנפקה בזמן הקרוב.

בזמן שבבית המשפט מתנהל הדיון על השתתפות הבנקים הנושים - הפועלים, דיסקונט, והבינלאומי - בנוגע להנפקת אינטרנט זהב, משרד התקשורת הודיע כי החל מחודש אוגוסט הקרוב היא נדרשת לספק שירות טלפוניה במתכונת סיטונאית, וכי ההסדר לפיו החברה מכרה את שירות הטלפוניה שלה בשיטה של מכירה חוזרת לא יוארך. המשמעות היא פגיעה חמורה שעשויה להגיע לעשרות מיליוני שקלים ואף למעלה מכך - בהתאם לרמת הביקושים לשירות. 

לזאת מצטרפת הורדת דירוג נוספת מטעם חברת הדירוג מידרוג, שהורידה את דירוג החוב של אינטרנט זהב בשתי דרגות, מ-Baa1 ל-Baa3, ומותירה את הדירוג תחת בחינה עם השלכות שליליות, כך שהמשמעות היא שתיתכן הורדת דירוג נוספת בעתיד. 

בבורסה בתל-אביב המניות מגיבות לחדשות, ומניות בי קומיונקיישנס , אינטרנט זהב  ובזק  נסחרות בירידות. המצב מעיב עוד יותר על הנפקת אינטרנט זהב, שחייבת את גיוס ההון כדי לשפר את מצבה הפיננסי ולהרגיע את בעלי האג"ח, וכמו שהדברים נראים באמצע יום המסחר - גם אם הסוגייה המשפטית תיפטר, ספק אם תהיה הנפקה במצב הנוכחי.

האירוניה היא בתזמון. מנכ"ל אינטרנט זהב, דורון תורג'מן, סירב למתן דחייה משמעותית במועד ההנפקה, שבמקור אמורה הייתה לצאת אתמול (ג').  תורג'מן התריע בפני הבנקים על השלכות דחיית הגיוס: "הגשת הבקשה לבית המשפט תגרום לדחייה בעייתית ביותר בביצוע ההנפקה שהכרחית ליציבות החברה, ותסב לה נזקים משמעותיים". עוד נכתב: "לא מן הנמנע כי פנייה לביהמ"ש תגרום מיידית לפעולות נוגדות מצד נושי החברה".