קולנוע | "שאהבה נפשי": מכוער, קלישאתי, משעמם, מביך

קשה להאמין שאותו הבמאי שעומד מאחורי "אישה פנטסטית" הוא גם שביים את הסרט הזה

ד"ר סבסטיאן ומיסטר לילו / צילום: באדיבות בתי קולנוע לב
ד"ר סבסטיאן ומיסטר לילו / צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

בתחילת השנה הדהים את העולם הבמאי הצ'יליאני סבסטיאן לילו עם הסרט "אישה פנטסטית", שהיה חגיגה של קולנוע מרהיב עם סיפור פורץ גבולות, ואפילו זכה באוסקר הסרט הטוב ביותר בשפה זרה. במהירות יוצאת דופן מגיע אלינו סרטו החדש, "שאהבה נפשי", שמצליח להדהים שוב, אבל ממקום אחר לגמרי.

ב"שאהבה נפשי" חוזרת רונית (רייצ'ל ווייס), לאחר שנים של היעדרות אל שכונת ילדותה בקהילה חרדית לונדונית כדי להשתתף בלוויית אביה, רב גדול. כחוזרת בשאלה, נוכחותה של רונית מתקבלת בחשדנות, וכדי להוכיח לכולם שהם צודקים, פוצחת ברומן אסור עם אסתי הנשואה (רייצ'ל מקאדמס) - והשבעה מקבלת תפנית עוד יותר לא נעימה. קשה להאמין שמדובר באותו הבמאי שיצר את "אישה פנטסטית". "שאהבה נפשי" הוא סרט מכוער ויזואלית, עמוס קלישאות, משעמם להפליא ועם קורטוב רגעי מבוכה - כאלו שלא תאמינו לי אם אפרט אותם כאן. על הזדהות או חיבור רגשי מיותר לדבר. לילו לא הצליח לפענח לא את העולם היהודי הסגור ולא את החוויה הנשית-לסבית, וזה בולט וצורם.

"שאהבה נפשי". יוצא לבתי הקולנוע בעיצומו של שבוע הגאווה, ועל כן, הדבר הנכון לעשות יהיה לעצור כאן את השיח עליו, ולהמליץ על סרטים להט"בים אחרים במקומו, שהם דווקא מצוינים.

"סוף שבוע". הסרט הלהט"בי הטוב ביותר של האלף החדש מגיע מאנגליה של 2011, ומספר על זוג גברים הנפגש במועדון לילה ופוצח ברומן עם תאריך תפוגה ידוע מראש. זה סרט קטנטן שמתפוצץ מרוב תבונה ורגישות, ומעביר חוויה שקשה להישאר אדישים אליה.

"טומבוי". באותה השנה של "סוף שבוע", הגיעה מצרפת דרמה, שבמרכזה ילדה בת 10 שעוברת לשכונה חדשה ומנצלת את המקום החדש כדי להיות מה שהיא רוצה - בן בשם מיכאל. הבמאית סלין סיאמה הצליחה להתחמק מכל המלכודות האפשריות, ליצור את אחד מסרטי ההתבגרות הכי מרגשים שנעשו, ולהוציא משחק בלתי נשכח מהילדות הקטנות.

"אקס-מן 2". עד שנקבל את סרט גיבור-העל הגיי הראשון, נוכל להתנחם בלהיט המעולה מ-2003, שאומנם עוסק במוטנטים הנלחמים ברוע, אבל גם בפחד מהיציאה מהארון ומהתיוג כשונה. כך למשל, בסצנה נפלאה, אחד הגיבורים המתבגרים חוזר לבית הוריו כדי לספר להם את האמת על עצמו. "אולי ניסית פעם... לא להיות מוטנט?", שואלת אמו בתקווה שאולי עוד יש סיכוי שבנה יהיה כמו כולם.

"שיר אהבה". סרטה האמריקאי של קים סו-יאנג מספר על שרה (ריילי קיו הנהדרת) המגיעה לחתונתה של חברת ילדות, ושם בודקת האם תוכל לשחזר את האהבה שחלקו השתיים בעבר. כמו "שאהבה נפשי", רק ההיפך: מרגש, אמין ונמנע מדרמטיות מאוסה. את הסרט הזה תוכלו למצוא בערוץ yesRAINBOW.