נעילה אדומה בת"א; אינטרנט זהב צנחה ב-4.8%

בבית המשפט אושרה הנפקת אינטרנט זהב • משרד התקשורת הנחית מכה על בזק • שיכון ובינוי נפסלה ממכרז הרכבת הקלה בירושלים

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') במגמה שלילית.

 

רצף של דיווחים על מכשולים ובעיות של קבוצת יורוקום מהיממה האחרונה הפילה את מניות אינטרנט זהב , בי קומיונקיישנס  ובזק  במסחר, אך האישור להנפקת אינטרנט זהב בכל זאת הגיע.

מאירועי הפרקים הקודמים: אתמול הגישו שלושת הבנקים הנושים ביורוקום: דיסקונט, פועלים והבינלאומי, בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בת"א לעיכוב "קצר" להגדרתם של הנפקת אינטרנט זהב  על מנת לוודא אין מגבלה משפטית להשתתפותם בהנפקה. נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, הסכים לתת צו זמני עד מחר, ולעכב את ההנפקה שהייתה אמורה להיערך כבר. היום בבוקר יתקיים דיון בבית המשפט בבקשה לקבלת עיכוב נוסף.
מנכ"ל אינטרנט זהב, דורון תורג'מן, מסרב לדחייה משמעותית בגיוס המניות.

משרד התקשורת הודיע לבזק  כי החל מחודש אוגוסט הקרוב היא נדרשת לספק שירות טלפוניה במתכונת סיטונאית, וכי ההסדר לפיו החברה מכרה את שירות הטלפוניה שלה בשיטה של מכירה חוזרת לא יוארך. המשמעות היא פגיעה חמורה שעשויה להגיע לעשרות מיליוני שקלים ואף למעלה מכך - בהתאם לרמת הביקושים לשירות. בבזק העריכו כי מחירי הטלפוניה הסיטונאית במידה וייושמו עשויים להביא לפגיעה של מאות מיליוני שקלים בשנה. הטלפוניה היא מקור רווח בלתי נדלה לבזק והיא מייצרת תזרים של 2 מיליארד שקל בשנה כמעט ללא עלויות. עכשיו הכל תלוי ביכולת של פרטנר וסלקום לדחוף את הטלפוניה בחזרה לקדמת ההצעות שלהן. 

מניית ספאנטק  הגיבה בעליות אתמול לחדשות כי החברה חתמה על חוזה לשלוש שנים נוספות (עד לסוף יוני 2021) מול חברת פרוקטר אנד גמבל (P&G) להספקת מוצרים המשמשים לייצור מגבונים לחים. להערכת החברה, קצב ההספקה השנתי ל-P&G צפוי לעמוד על כ-43 מיליון דולר בשנה (כ-130 מיליון דולר לכל התקופה, עם טווח סטייה של 10% למעלה או למטה), בדומה להיקף המכירה ל-P&G במהלך המחצית השנייה של שנת 2017. עוד מעריכים בספאנטק, כי בעקבות ההסכם החדש סך המכירות ל-P&G צפוי להסתכם השנה לכ-60-70 מיליון דולר (ביחד עם מוצרים נוספים שהחברה מספקת לה). 

יום עמוס היה אתמול לשיכון ובינוי , ירדה בכ-1.1% במסחר היום. בצהריים דווח כי שו"ב השלימה את העסקה למימוש עיקר החזקותיה בחברות המפעיל של כרמלטון (זכיינית כביש "מנהרות הכרמל" בחיפה) ושל חברת נתיבי הצפון, לידי שותפות מוגבלת המוחזקת בידי מספר משקיעים מוסדיים, שאותה תנהל שו"ב. בעקבות השלמת העסקה הועבר לשו"ב, הנמצאת בשליטת שרי אריסון ומנוהלת על-ידי יובל דגים, תשלום בסך של 588 מיליון שקל מהמוסדיים, והיא תרשום רווח הון (אחרי מס) המוערך בכ-250-300 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. את המהלך הוביל אלון רווה, מנכ"ל חטיבת הזכיינות של שו"ב. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן הגיעו חדשות פחות חיוביות על פיהן ועדת הריכוזיות החליטה לפסול את החברה מהשתתפות במכרז הרכבת הקלה בירושלים. בהודעת הוועדה שפורסמה אתמול (ג') נאמר כי "הכוח הפיננסי האדיר של הקבוצה (שיכון ובינוי), לצד פעילותה הריאלית הענפה וזכויותיה בתשתיות חיוניות משמעותיות, יוצרים את אחת הקבוצות הריכוזיות ביותר במשק. הוועדה מצאה כי כבר היום לקבוצת אריסון פעילות בלתי מבוטלת בתחומי תשתיות התחבורה, וכי הגדלת כוח המיקוח של הקבוצה כתוצאה מהזכייה במכרז תגדיל את החשש ממינוף זכייתה לעבר פעילויות אחרות בתחום". 

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  רשמו עליות היום לאחר ירידות אמש.