חשד: קיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-8 מיליון שקל

ביהמ"ש הורה על מעצרו ושחרורו בערבות של משה עמר, החשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים • לפי המפורט בבקשת המעצר, נגד עמר מתנהלת חקירה בחשד לניכוי מס תשומות שלא כדין בענף חומרי הבנייה ועבודות בנייה

עבירות מס / צילום: thinkstock
עבירות מס / צילום: thinkstock

בעקבות חקירה של מחלקת הביקורת במשרד מע"מ אשדוד, הודיעה היום (ג') רשות המסים כי בית משפט השלום באשקלון (השופט אבישי כהן) הורה על מעצרו ושחרורו בערבות של משה עמר, החשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים.

לפי המפורט בבקשת המעצר שהוגשה, נגד עמר מתנהלת בזמן האחרון חקירה בחשד לניכוי מס תשומות שלא כדין בענף חומרי הבנייה ועבודות בנייה.

על-פי החשד, עמר קיבל לכאורה חשבוניות מגורמים שונים שלא רשאים להוציא חשבוניות מס.

על-פי ממצאי החקירה של חוקרי מע"מ, הסכום שנוכה בספרים וחשוד כפיקטיבי עומד על כ-8 מיליון שקל. כמו כן, על-פי החשד, עמר קיזז חלק מהחשבוניות פעמיים בסכום כולל של כ-1.6 מיליון שקל.

עמר בן ה-60, המתגורר בעיר שדרות, נחקר על-ידי חוקרי רשות המסים ומסר להם כי קיבל את החשבוניות מאנשים שונים, אשר את פרטיהם המדויקים אינו יודע ושילם להם במזומן.

עמר שוחרר כאמור בתנאים מגבילים, בהם ערבות עצמית של חצי מיליון שקל, והוא חויב להפקיד את דרכונו ביחידה החוקרת, תוך שנאסר עליו לצאת מן הארץ.