מנכ"ל אינטרנט זהב נגד הבנקים: "לא הייתה כל הצעה לפתרון"

הבנקים ביקשו וקיבלו מבית המשפט דחייה בהנפקת ההון של אינטרנט זהב עד לדיון מחר • מצד אחד הם רוצים להשתתף בהנפקה, אך חוששים מפלונטר משפטי

הקרב על גיוס ההון של אינטרנט זהב  מתחמם. לאחר שמנכ"ל דורון תורג'מן העמיד לבנקים הנושים אולטימטום, והודיע על גיוס הון לחברה שעלולה לדלל את החזקות, הבנקים ביקשו היום צו עיכוב זמני להנפקה. אמש נראה היה שסוגיה זו נפתרה וכי הבנקים ישתתפו בהנפקה, אלא שהבוקר התברר כי הם מבקשים לעכב את ההנפקה עד לקבלת אישור משפטי להשתתפותם.

שלושת הבנקים הנושים ביורוקום: דיסקונט, פועלים והבינלאומי הגישו הבוקר בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בת"א לעיכוב "קצר" להגדרתם של ההנפקה על מנת לוודא אין מגבלה משפטית להשתתפותם בהנפקה. נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, הסכים לתת צו זמני עד מחר, ולעכב את ההנפקה שהייתה אמורה להיערך היום. מחר בבוקר יתקיים דיון בבית המשפט בבקשה לקבלת עיכוב נוסף.

הטענה המשפטית של הבנקים היא שהשתתפות יורוקום בהנפקה עשויה להיחשב כעסקת בעלי עניין, ולכן נדרש לכך אישור מיוחד של אסיפת בעלי המניות. פתרון אפשרי אחר שהוצע הוא שאינטרנט זהב תבצע הנפקת זכויות, בה מראש פונים לבעלי המניות הנוכחיים לגיוס. אלא שנדרש לצורך זה הכנת תשקיף, ומדובר בסוגיה בעייתית לאור החקירה המתנהלת נגד קבוצת בזק.

מנכ"ל אינטרנט זהב, דורון תורג'מן, מסרב לדחייה משמעותית בגיוס המניות. הסיבה לכך היא מצבה הפיננסי הרעוע של החברה. עדות למצב זה ניתן היה לראות אתמול כשחברת מידרוג הורידה את הדירוג של אינטרנט זהב והחברה הבת בי.קום.

על המצוקה של אינטרנט זהב ניתן ללמוד גם מנספח שצורף היום לבקשת הבנקים לבית המשפט. מדובר במייל ששלח תורג'מן לבנקים ביום רביעי שעבר - יום לפני ההודעה הרשמית על ההנפקה. במייל זה שוב מפציר תורג'מן בבנקים לסייע לייצוב מצבה של אינטרנט זהב, הנכס המרכזי של יורוקום: "זה עניין של ימים בודדים עד שכולנו מאבדים את הנכס שלנו לטובת בעלי אג"ח סדרה ד' שכבר דופקים על דלתי מדי יום. חייבים לעשות מעשה".

הבוקר תורג'מן התריע בפני הבנקים על השלכות דחיית הגיוס: "הגשת הבקשה לבית המשפט תגרום לדחייה בעייתית ביותר בביצוע ההנפקה שהכרחית ליציבות החברה, ותסב לה נזקים משמעותיים". עוד נכתב: "לא מן הנמנע כי פנייה לביהמ"ש תגרום מיידית לפעולות נוגדות מצד נושי החברה".

תורג'מן גם מלין במכתבו על גרירת הרגליים מצד המנהלים המיוחדים בסוגיית התמיכה באינטרנט זהב: "אנו פועלים מולכם בשקיפות אדירה ומעדכנים כל יום באירועים. למרות עשרות תכתובות ופגישות לא הועלתה כל הצעה אופרטיבית רשמית יחידה מצד המנהלים/הבנקים לפתרון המצב".

במקביל לבעיות המשפטיות הקיימות לטענת הבנקים, הם מנסים לקדם בימים אלה עסקה למכירת אינטרנט זהב לכידן דהרי וירון אדיב. בבנק הפועלים היו רוצים לסגור עם השניים עסקה בזמן הקרוב, כך שהשניים יהיו אלו שיזרימו מטעם יורוקום את הסכום הנדרש בהנפקת המניות (50 מיליון שקל). אלא שחילוקי דעות בין הבנקים בנושא עסקה זו, מעמידים בסימן שאלה את הסיכוי שהיא אכן תיחתם עסקה תוך מספר ימים. אפשרות נוספת היא שהשניים יזרימו את הסכום כסוג של דמי רצינות, ושעסקה עימם תיחתם בהמשך.