יומן מנכ"ל משהב"ט: מילואים, סיורים ופגישה עם מנכ"ל הפועלים

בעקבות בקשת היועץ המשפטי של עמותת הצלחה נחשף היום היומן של אודי אדם • מבין החלקים שלא הושחרו נחשף שירות מילואים פעיל, פגישות עם ראש אגף התקצוב, החשב הכללי ומנכ"לים בכירים

אודי אדם / צילום: מארק ניימן, לע"מ
אודי אדם / צילום: מארק ניימן, לע"מ

בין ימים ארוכים בלשכת מנכ"ל משרד הביטחון והשתתפות ישיבות שהוגדרו "סודיות" או "מסווגות", השתתפויות בטקסים ממלכתיים או סיורים בתעשיות הביטחוניות ברחבי הארץ, מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם התייצב מספר פעמים במהלך 2017 לשירות מילואים פעיל כנהג של מוביל טנקים. במהלך אותה השנה אדם, שבתפקידו האחרון בצה"ל שימש בתפקיד מפקד פיקוד צפון, יצא מלשכתו שבקריה בתל אביב לפחות שלוש פעמים לשירות מילואים פעיל, עלה על מדים והוביל טנקים בכבישי הארץ.

היומן של אדם לשנת 2017 נחשף היום (ג') לבקשת היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, עו"ד אלעד מן למען הגברת השקיפות והנגשה של מידע ציבורי.

היומן שנמסר בעקבות הבקשה של עו"ד מן, צונזר טרם מסירתו וחלקים גדולים ממנו הושחרו מבעוד מועד. כך, צונזרו ישיבות ודיונים שקיים, כמו גם פגישות עבודה עם בעלי תפקידים שונים במערכת הביטחון.

עיון ביומן של אדם העלה כי במהלך 2017 הוא ניפגש לפחות 3 פעמים עם האלוף (במיל') עוזי מוסקוביץ' שכיהן בתפקידו האחרון בצה"ל בתפקיד ראש אגף התקשוב. בנוסף, אדם קיים פגישות עבודה עם רוב המנכ"לים של התעשיות הביטחוניות הגדולות, עם יושבי הראש של חברות אלה, וקיים ישיבות שנגעו לתהליך ההפרטה של התעשייה הצבאית (תעש מערכות) ומכירתה לאלביט מערכות. חלק מהפגישות בנושא זה התקיימו עם החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, שהאיץ במהלך החודשים האחרונים את תהליך ההפרטה של תעש.

בסוף ינואר 2017 אדם ניפגש גם עם יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן ועם יו"ר ארגון עובדי צה"ל לדיון שעסק בהפרטות.

בנוסף, אדם קיים פגישות עם מנכ"לים אחרים של משרדי ממשלה, כמו גם עם מנכ"לים דומיננטיים ובעלי תפקידים בכירים במשק. מיומנו ל 2017 עולה כי בחודש פברואר של אותה השנה אדם ניפגש עם מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו ולא ברור באיזה נושא עסקה פגישה זו.

בהמשך הוא ניפגש גם עם מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס; מנכל רכבת ישראל, שחר אילון ויו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין.

טרם מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון לפני כשנתיים, שימש אדם בתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית ולפני כן שימש בתפקיד מנהל הקריה למחקר גרעיני בדימונה.