הסכם קוד שייר נוסף לאל-על עם הונג-קונג איירליינס

הונג-קונג איירליינס לא טסה לישראל, אך ההסכם מתייחס לטיסות המשך שיוכלו לבצע נוסעי אל-על באמצעות החברה ההונג-קונגית • החברות יוסיפו את סימני התעופה שלהן על הטיסות שבמסגרת ההסכם, כשהנוסעים החברים במועדוני הנוסע המתמיד של שתי החברות יוכלו לצבור מיילים בטיסות אלה

לא עוצרת: הסכם קוד שייר נוסף חדש לאל-על: החברה מודיעה על חתימת הסכם עם חברת התעופה הונג-קונג איירליינס (בכפוף לאישור הממשלות). הונג-קונג איירליינס לא טסה לישראל, אולם ההסכם מתייחס לטיסות המשך שיוכלו לבצע נוסעי אל-על באמצעות החברה ההונג-קונגית, כך למשל לאוקלנד בניו-זילנד, טוקיו ואוסקה ביפן וסיאול בדרום קוריאה.

החברות יוסיפו את סימני התעופה שלהן על הטיסות שבמסגרת ההסכם, כשהנוסעים החברים במועדוני הנוסע המתמיד של שתי החברות יוכלו לצבור מיילים בטיסות אלה. אל-על גם מקווה שההסכם יביא לישראל תיירים, ובעיקר אנשי עסקים מהונג-קונג, באמצעות הטיסות שהיא מבצעת בקו לתל-אביב בתדירות של 6 טיסות שבועיות (במטוסי הדרימליינר).

נזכיר כי לפני כשנה קמה לאל-על מתחרה בקו, חברת התעופה קתאי פסיפיק המבצעת טיסות בקו תל-אביב-הונג-קונג. הצלחת החברה בקו הובילה להגדלת התדירות בטיסות מוקדם מכפי שתכננה. בקרוב יתחדש הקו לישראל במטוסי איירבוס A350-1000 שרכשה החברה, כשהמיוחדים בהם הוא שימוש בדלק ביולוגי מפחית זיהום סביבתי.

הסכם הקוד שייר האמור, שפונה גם לקהל העסקי, יאפשר לנוסעי אל-על במחלקת העסקים להיכנס לטרקליני העסקים בנמלי התעופה של טיסות המשך שיבוצעו באמצעות הונג-קונג איירליינס, למשל בנמל התעופה נאריטה ביפן.

שתי חברות התעופה חולקות נתונים דומים באשר למספר היעדים אליהן הן טסות: הונג-קונג מבצעת טיסות ל-40 יעדים, ומפת היעדים של אל-על כוללת 36 יעדים.

הונג-קונג איירליינס היא חברת תעופה צעירה שנוסדה לפני 12 שנים בלבד ומחזיקה בצי מטוסים צעיר במיוחד. אל-על צפויה לקלוט בתקופה הקרובה מטוסי דרימליינר נוספים מתוך 16 המטוסים שהיא הזמינה. מטוסים אלה יחליפו בהדרגה את צי המטוסים הישן של אל-על, בדגש על מטוסים ה-767 שיצאו משירות. עד כה אל-על קלטה 4 מטוסי דרימליינר.