מסתמן: הבנקים צפויים להשתתף בהנפקת אינטרנט זהב

הבנקים צפויים להזרים במסגרת ההנפקה כ-50 מיליון שקל • תיתכן דחייה במועד גיוס ההון של החברה שהיה אמור להתקיים מחר (ג')

הבנקים הנושים של יורוקום צפויים להשתתף בהנפקת אינטרנט זהב , כך שמניות יורוקום בחברה לא ידוללו. לאחר שדיסקונט החליט להשתתף בהנפקה, הערב החליט גם בנק הפועלים להשתתף בה. סביר כי גם הבנק הבינלאומי, שהוא הנושה הקטן מבין השלושה, יאשר גם כן את הגיוס. יחד עם זאת ייתכן וההנפקה עצמה תידחה, ולא תיערך מחר. הבנקים צפויים להזרים במסגרת ההנפקה כ-50 מיליון שקל.

במקביל, בבנק הפועלים מבקשים להמשיך ולקדם מגעים לעסקה עם כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת תנופורט, המבקשים לרכוש את אינטרנט זהב, בעלת השליטה בבזק. אם תיסגר עימם עסקה למכירת אינטרנט זהב בזמן הקרוב, הם יבצעו את ההזרמה לאינטרנט זהב מטעם יורוקום, ואם לא אז הבנקים יעשו זאת.

החלטת הבנקים להשתתף בהנפקה מביאה לכך שמגבלת היתר השליטה שהיוותה תנאי בהנפקה הופכת ללא רלוונטית. כזכור אינטרנט זהב פנתה בשבוע שעבר למשרד התקשורת וביקשה לקבל אישור לכך שהיתר השליטה בבזק יכלול החזקה של יורוקום ב-35% ממניות באינטרנט זהב ולא מעל 50% כפי שההיתר קובע היום. כעת, כאשר הבנקים המחזיקים במניות יורוקום בחברה צפויים להשתתף בהנפקה, החזקותיהם לא ידוללו, ואין צורך בהתנייה של היתר השליטה. המשמעות היא שניתן לשנות את מבנה ההנפקה ולגייס כעת 9 מיליון מניות, כך שלחברה יוזרמו מיידית 90 מיליון שקל (מתוכם כאמור כ-50 מיליון שקל מצד הבנקים הנושים ביורוקום).

אינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן, הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה לגייס בהנפקת מניות ואופציות סכום של עד 110 מיליון שקל, וזאת לאור מצבה הפיננסי הרעוע. החלטה זו העמידה את הבנקים בפני דילמה: יורוקום מחזיקה בכ-55%. החברה נמצאת בפירוק שמנוהלת ע"י נציגי שלושת הבנקים הנושים של יורוקום. אם לא ישתתפו בהנפקה הם ידוללו עד לכ-35%. מנגד, אין זה טריוויאלי להזרים כספים חדשים לאינטרנט זהב, אחרי שהבנקים כבר איבדו מאות מיליוני שקלים באשראי שנתנו ליורוקום. אולם כאמור בסופו של דבר העדיפו הבנקים שלא להידלל ולהשתתף בהנפקה שתיערך מחר.

אינטרנט זהב החליטה לצאת להנפקת מניות על רקע מצבה הפיננסי: בקופת החברה 150 מיליון שקל, כאשר בספטמבר הקרוב היא צריכה לפרוע חוב לבעלי האג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל. לחברה פירעון חוב נוסף של 40 מיליון שקל במארס 2019, כך שהיא מאבדת כמעט את כל יתרות הנזילות שלה. אם החברה לא תציג פתרון בזמן הקרוב, היא עלולה לספוג באחד הרבעונים הקרובים הערת "עסק חי" שתסבך אותה מוקדם מהצפוי עם בעלי האג"ח שלה.