קלארידג' תשקיע 30 מיליון ד' בחברת אבטחת הסייבר של אלביט

סייברביט צומחת בהכנסות בקצב מהיר אך ככל הידוע אינה רווחית • עדי דר, מנכ"ל סייברביט: "הכנסת המשקיע נועדה לפלס את הדרך בשוק היחסית-צפוף של צפון אמריקה"

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי

שלוש שנים לאחר שהחברה הביטחונית אלביט מערכות   הקימה חברה בת לתחום הסייבר - סייברביט - היא מכניסה שותף לעסקי החברה הבת. סייברביט דיווחה היום על השקעה של 30 מיליון דולר מקרן ההשקעות קלארידג' ישראל, וציינה כי ההשקעה נועדה להאיץ את צמיחת החברה ולתת מענה לביקוש הגובר למוצריה. עד להשקעה זו, אלביט החזיקה ב-100% ממניות סייברביט, ולא נמסרו פרטים על היקף ההחזקה לאחר ההשקעה ולפי איזה שווי היא בוצעה. עם זאת, עדי דר, מנכ"ל סייברביט, אמר היום ל"גלובס" כי "ההשקעה מתבצעת בשווי ראוי ויפה".

קלארידג' ישראל היא שותפות בין Claridge Inc, הפמילי אופיס של משפחת סטיבן ברונפמן (בנו של צ'רלס ברונפמן) הקנדית וקבוצת CDPQ מקוויבק - אחד הגופים המוסדיים הגדולים בקנדה. קלארידג' השקיעה בישראל מאות מיליוני דולרים ב-20 השנים האחרונות ובעבר אף הייתה בעלת השליטה בקונצרן כור. עודד טל, שותף מנהל בקלארידג' ישראל, יצטרף לדירקטוריון סייברביט.

אלביט הקימה את סייברביט ב-2015 לאחר שזיהתה את תחום הסייבר כאחד ממנועי הצמיחה שלה. זמן קצר לאחר הקמת החברה, אלביט רכשה מחברת נייס את חטיבת המודיעין והסייבר שלה, בעסקה שהייתה עשויה להגיע עד ל-158 מיליון דולר בכפוף לעמידה ביעדים מסוימים. בסך הכל אלביט שילמה כ-112 מיליון דולר ולאחר מחלוקת בין החברות הושגה פשרה במסגרתה נייס שילמה סכום מסוים לאלביט.

"יש התאמה יפה ב-DNA של החברות"

לפני מספר חודשים, במסגרת שינוי ארגוני באלביט, הפעילות הביטחונית של סייברביט שולבה בחטיבת יבשה ותקשו"ב של אלביט, בעוד שהפעילות העסקית של הסייבר האזרחי נותרה בסייברביט.

סייברביט, הממוקמת ברעננה ומעסיקה 220 עובדים, צומחת בהכנסות בקצב מהיר, אך ככל הידוע עדיין אינה רווחית. לדברי דר, ההחלטה לחפש משקיע הגיעה על רקע כוונת החברה "להעצים את הנוכחות בעיקר בצפון אמריקה, על-ידי הכנסת שותף שיביא גם השקעה, אבל גם יעזור לפלס את הדרך בשוק היחסית-צפוף של צפון אמריקה". קלארידג' נבחרה לאחר תהליך שבוצע בסיוע בנק רוטשילד, ובו היו לדברי דר מתעניינים רבים. "יש התאמה יפה מאוד ב-DNA של החברות: בין אלביט שהיא משקיעה שמסתכלת לטווח ארוך ורוצה לבנות אסטרטגיה ותעשיית סייבר-סקיוריטי אמיתית וגדולה, ולא אקזיט מהיר בעוד שנה-שנתיים, לבין קלארידג', שמסתכלת לטווח הארוך ויש לה כיסים עמוקים. החיבור בין תפיסות העולם הדומות היה הפרמטר הכי חשוב בבחירה".

דר מספר כי "סייברביט הוקמה במטרה לקחת טכנולוגיות שפותחו עבור גופים ממשלתיים ולמנף אותן לשוק האזרחי. ארזנו לא מעט טכנולוגיות והפכנו אותם למוצרים בארבעה תחומים". התחום הראשון הוא cyber-range - סימולטור המאפשר להדריך אנשי סייבר, תחום שבו החברה מובילה את השוק ומבקשת לבסס את ההובלה, באמצעות עוד אנשי מכירות ברחבי העולם והגברת ההשקעה בפיתוח תתי-תחומים. תחום שני הוא פתרון אוטומציה לניהול חמ"ל סייבר; תחום שלישי הוא מוצר אבטחה למערכות בקרה תעשייתיות, לדוגמה עבור חברות חשמל, גז וכדומה; והאחרון - מוצר לגילוי התקפות מתקדמות (EDR) המגן על רשתות IT. לדברי דר, התחום האחרון תחרותי ואגרסיבי מאוד. עם זאת, הוא מציין שהאפשרות של סייברביט להגן הן על רשתות תפעוליות של החברות והן על רשתות ה-IT שלהן הוא יתרון של סייברביט.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר היום כי "אנו רואים בתחום אבטחת הסייבר מנוע צמיחה. אנו מעודדים מההישגים הטכנולוגיים והעסקיים של סייברביט בשנים האחרונות. אני בטוח שהשותפות עם קלארידג' ישראל תוביל את סייברביט להישגים גדולים אף יותר".

רמי הדר, דירקטור מנהל בקלארידג' ישראל, מסר כי "סייברביט צמחה באופן מרשים בשלוש השנים האחרונות. הצמיחה נובעת משילוב של סל מוצרים ייחודי שנותן מענה לכמה מהבעיות הקשות ביותר של התעשייה, אסטרטגיה נכונה, וצוות שמצליח להוציא היטב לפועל את התוכנית, מה שאיפשר לחברה לייצר הובלה תוך זמן קצר במספר משמעותי של שווקים. קלארידג' ישראל גאה לחבור לארגון מוביל ובעל מוניטין כמו אלביט מערכות ואנו מצפים לעבוד לצד צוות ההנהלה של סייברביט כדי לתמוך בשלב הבא של צמיחת החברה".