גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"השולחן תמיד יהיה מפתיע. אף פעם לא אותו הדבר"

מעצבת הפנים אורה פיטרו מארחת את החברים לארוחת ערב דקדקנית, ומנסחת את המניפסט למארח המקצוען. על הדרך, היא גם משרטטת קווים לדמותו של איש העסקים החדש: בחלק העליון בלייזר, בתחתון בגד ים

לעתים, ברגעים של ואקום הגיגי ובהיעדר מהומה פוליטית עדכנית, אני תוהה איך תיראה חוויית האירוח העתידית. הכול, הרי, הוא חלק מתהליך אבולוציוני אינסופי, המסוע שלא עוצר לעולם שעליו אנחנו נגררים קדימה, משתדרגים, משתכללים, נהיים מדויקים או מפוזרים יותר. גם עולם האירוח נסחף קדימה עם הזרם. כבר לא מדברים על 'קפה ועוגה' בסגנון שנות ה-50. מי שמזמין אליו אורחים היום, ומחשיב עצמו מקצוען בתחום, או לפחות סטאז'ר עם שאיפות, נערך לזה כמו חללית ששבה לאטמוספירה. יש זווית מיוחדת שדרכה אפשר להיכנס. לא תדייקו - תתרסקו.

אורה פיטרו, לפיכך, נוהגת בבטחה באפולו של האירוח. וזה לא עניין של מה בכך עבורה. היא מנהלת עסק עם בעלה (רהיטי פיטרו), מגדלת שלושה ילדים, מבשלת בעצמה את הכול (לא מרמה אפילו במאפים המסובכים), עורכת את השולחן ומפנה ממנו, ועוד ועוד. במסגרת עבודתה היא חוקרת איך תיראה סביבת העבודה העתידית שלנו (ועל כך מיד), ומשם זולגים הקונספטים גם אל הסלון ושולחן האוכל. "מבחינתי, אי אפשר להזמין אנשים אל ואקום, אל חוויה חד ממדית. האירוח צריך לכלול את כל החושים: מראה, ריח, טעם, מגע, קול", היא מסבירה.

אין כזה דבר להגיע ומיד להתנפל על האוכל, כמו בבתים רגילים?

"לא. השולחן תמיד יהיה מפתיע. אף פעם לא אותו הדבר. יהיה ריח מסוים שמתאים, לא אותם נרות ריחניים בכל פעם, אפילו התאורה תכוון בהתאם לסגנון האירוח, וגם, כמובן, המוזיקה שברקע. כשאנחנו מארחים אנחנו מתייחסים לבית שלנו כאל מלון קטן, שבוחר לעצמו ריח ספציפי שמזוהה איתו ומשנה את סידורי הפרחים בכל כמה ימים".

בארוחת הערב שלנו יש זרי פרחים קטנים על השולחן, מפיות עם ציורים של צבים, קרשים מעץ ללחם וכלי הגשה גדולים. האוכל מבוסס על גבינה, וכולל צזיקי שמנמן ומופלא, סלמון כבוש עסיסי, לזניית גבינות חושנית ובורקסים ירוקי חמוקיים עם תרד. ממש סט צילומים לקולקציית קיץ של דוגמניות פלאס סייז.

האורחות הן שכנות של אורה. עירית ענבי גרה כבר 25 שנים בקומה מתחתיה. הנריאטה אליעזר-ברונר, אוצרת במוזיאון ארץ ישראל, גרה בקומה מעל. חני נחמיאס גרה בעבר בשכונה, אבל עברה למגדלים במרכז תל אביב, ונושאת עמה את הגעגועים ורגשי האשם על כך. בין האורחות נמצאת גם הדיאטנית עמית גנור, וכך מתגלה האמת המרה; דיאטנית בארוחה לעולם לעולם תגנוב את ההצגה ותהיה המוקד האטרקטיבי ביותר. וללא מתחרים. חזרת מצפון קוריאה ויש לך את הקוד הסודי לפצצת האטום? איזה יופי! אבל חכה רגע, כי אנחנו חייבות לברר אם חומוס זה פחמימה. מייגן מרקל בדלת? בואי תצטרפי, בדיוק הדיאטנית מרכיבה לנו תפריט ללא גלוטן!

וכך, כל הקריירות וכל החוויות וכל ההצלחות נבלעות בשיחה על דיאטות ועל הישגים: מי לא אכל פחמימות הכי הרבה זמן. נכון לכתיבת שורות אלה, מחזיקה בשיא חני נחמיאס. נקייה כבר שלוש שנים! אוהבים אותך חני!

אורה פיטרו / צילום: רמי זרנגר

היכונו לטרנד החדש

בסמוך לשולחן האוכל נמצאת פינת עבודה, שקשה להגדיר בדיוק אם זו פינת עבודה למי שאוהב לעבוד בסלון, פינת טלוויזיה שאפשר גם לעבוד בה, או תוספת לסלון למי שרוצה להשקיף על הנעשה במטבח. אורה מסבירה שזה העתיד בעולם העיצוב בכלל, ובזה המשרדי בפרט. "רבים מבתי המלון בעולם מיישרים קו עם המהפכה הדיגיטלית, שאחד מסימניה הוא היכולת והרצון לעבוד בכל מקום ומכל מקום. מה שהיה בעבר הלובי הקלאסי, ובשעות היום עמד שומם, נהפך לחלל שמיועד לעבודה. בעולם כבר רואים את זה, ובארץ זה מתחיל להיכנס. ישנו גם טרנד חדש בעולם שנקרא 'בלז'ר'. זה שילוב של ביזנס ופלז'ר, כשהמחשבה היא לעטוף את הלקוח שמגיע לחופשה בפינוקים, אבל גם לאפשר לו סביבת עבודה נעימה. גם במקומות אקזוטיים יחכה לך מרכז עסקים, לא רק עם כיבוד קל ומדפסת כמו היום, אלא עם חדר ישיבות וכל מה שנדרש כדי שיהיה לך משרד קטן ונעים לעבוד בו. למעשה, המקום יאפשר לך לעבוד עם כוס מרטיני ביד. זה האדם החדש: בחלק העליון הוא עם בלייזר, בתחתון עם בגד ים".

וגם בבית זה הסגנון? רואים טלוויזיה על הספה ומנהלים שיחת ועידה?

"כן. יש פיתוח מואץ של ריהוט משרדי לבית. זה כבר לא הכיסא המשרדי הפשוט, שנראה כמו נטע זר אם שמים אותו בסלון. ישנו דגש עיצובי על זה שהרהיטים האלה ישתלבו באופן אורגני בסלון. זה בדיוק כמו שממליצים לאנשים שעובדים מהבית לא לעשות את זה בפיג'מה, אלא להתלבש כאילו שהם הולכים למשרד".

המשרדים הגדולים של תעשיית ההייטק עדיין נראים כמו סווט-שופס למתכנתים.

"גם שם יהיה שינוי. הבניינים החדשים שבונים למהנדסים יהיו בניינים חכמים ומתחשבים יותר בצרכים של העובד. כך, למשל, עובד יוכל לתכנת את עמדת העבודה שלו מרחוק באופן שמתאים לו באותה היום או באותו הרגע. להגביה או להנמיך את השולחן לפי הנוחות, בישיבה או עמידה. החניונים יהיו כאלה שברגע שהעובד מגיע, המערכת מחתימה לו כרטיס באופן אוטומטי. מתחמי העבודה המשותפים כמו WeWork יתפתחו כך שיהיו רלוונטיים גם לבעלי עסקים קטנים, לאו דווקא ליזמים, אלא לחברות קטנות שיוכלו להפעיל שם משרד ברמה מאוד גבוהה, ולא רק חדר".

וכך, אחרי שהבטנו בתקווה קדימה, אל מה שיקרה בסלון ובמשרד, לא נותר אלא להתמסר אל מה שבעוד רגע יגרום לנו להביט אחורה בזעם. עוגת גבינה. אם זה היה סרט אמריקאי, מישהו כבר היה חוטף את הדיאטנית, אוזק אותה במרתף, בשעה שהנוכחים קופצים ראש אל תוך העוגה. אבל אנחנו כאן ועכשיו, וברוח זו, כל פרוסה שסומנה מראש על העוגה נחתכה לתתי-פרוסות שמרניות יותר. לפעמים זה לא רע להסתפק במועט. כל ביס מקבל כבוד. ועם הביס האחרון הסתיים לו חג השבועות, והותיר אותנו שבעים, קצת יותר מלאים (במקומות הנכונים), ובעיקר, מחכים בקוצר רוח למחר.

אורה פיטרו / צילום: רמי זרנגר

ראשונות ועיקריות

סלט ירוקים

מרכיבים: 1 אבוקדו / 1 קופסת ארטישוק בשמן זית / 4 זוקיני / 150 גרם פטה / 1 חבילה עלי בייבי / חופן אגוזי מלך / צרור נענע / 1 לימון סחוט / שמן זית / מלח ופלפל לפי הטעם.

אופן ההכנה: חותכים את הזוקיני לג'וליאנים, פורסים את הארטישוק והאבוקדו, קולים את האגוזים ומפוררים את הפטה. מסדרים בשכבות על עלי הבייבי (לא לערבב), ושופכים מעל שמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל.

סלט ירוקים / צילום: רמי זרנגר

מאפה בצק עלים תרד

מרכיבים: חבילת בצק עלים על בסיס חמאה / 4-5 חבילות תרד מכל סוג אהוב / 200 גרם גבינת טולום / 2 ביצים / מעט חלב.

אופן ההכנה: חולטים את התרד במים רותחים ומכניסים לאמבטיית קרח. מייבשים היטב. מערבבים עם הגבינה וביצה אחת. מחלקים את הבצק לשלוש רצועות, במרכז כל רצועה מניחים תלולית של התערובת וסוגרים לפי יד הדמיון העולה בדמיוננו. למשל, יוצרים צמות. מורחים מעל ביצה מעורבבת עם מעט חלב, ואופים כ-40 דקות עד להשחמה, בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

סלט קפרזה אחר

רכיבים: כ-2 ק"ג עגבניות שרי בכל הצבעים/ 1 מארז עגבניות מגי / 3 כדורי בורטה/מוצרלה גדולים / צרור בזיליקום גדול / שמן זית ומלח ים גס (רצוי אטלנטי) לפי הטעם.

אופן ההכנה: אופים את עגבניות השרי בתנור בחום גבוה עם מעט שמן זית ומעט מלח גס, עד למצב של כמעט ייבוש וגוון צרוב מעט (אפשר להכין יום מראש). חותכים את עגבניות המגי לרבעים ומערבבים עם עגבניות השרי. חולטים את עלי הבזיליקום במים רותחים ומעבירים למי קרח, סוחטים היטב ומכניסים לקוצץ עם כ-1/2 כוס שמן זית ומעט מלח. מעבירים במסננת כדי ליצור שמן בזיליקום.

להגשה: מניחים את הבורטות שלמות על העגבניות ומפזרים מעל את השמן.

סלט בורטה / צילום: רמי זרנגר

סלט פלפלים 'שושקה'

מרכיבים: 200-250 גרם גבינת טולום ואו כל גבינה מלוחה קשה אחרת לפי הטעם / כ-20 יחידות פלפל שושקה / חומץ בן יין לבן / 2-3 שני שום כתושות / שמן זית.

אופן ההכנה: קולים את הפלפלים בתנור בחום גבוה, מוציאים לאחר השחמה, מניחים בשקית ניילון ואו במי קרח, ומקלפים.

אופן ההגשה: חותכים כל פלפל ל-4, מניחים בקערת הגשה, בוזקים מעל חומץ בן יין לבן ואת השום, ומפזרים מעל גבינה ושמן זית.

סלט פלפלים / צילום: רמי זרנגר

קרפצ'ו סלק

מרכיבים: 1-2 חבילות סלק מבושל / 150-250 גרם גבינת בושה פרוסה דק או מגוררת / חבילה עלים ירוקים קטנים עדינים / חופן אגוזים / 1 אגס ואו תפוח עץ / חומץ בלסמי.

אופן ההכנה: פורסים את הסלק במנדולינה דק דק ומייבשים על נייר סופג. מניחים על צלחת הגשה ומפזרים מעל את העלים, הגבינה האגס (פרוס) והאגוזים קלויים במחבת. מתבלים במלח ופלפל שחור ובלסמי מצומצם.

קרפצ'יו / צילום: רמי זרנגר

כרובית בתנור

מרכיבים: 2 כרוביות / 1 קופסת שמנת לבישול 15% או שמנת מחלב סויה / מלח ופלפל לפי הטעם / אגוז מוסקט / 100 גרם פרמז'ן מגורדת.

אופן ההכנה: מחממים את התנור לחום גבוה, רצוי עליון. מכניסים את הכרובית עם הראש למטה למים רותחים למשך כ-10 דקות. מוציאים ומניחים בתבנית אפייה ושופכים מעל את השמנת. בוזקים מלח גס, פלפל שחור ואגוז מוסקט מגורר, ומפזרים מעל גבינת פרמז'ן. אופים עד השחמה.

פשטידת גבינות יוונית

מרכיבים: חבילת בצק פילו / חבילת גבינת פטה / 4 ביצים / פרמז'ן מגוררת / לרוטב הבשמל: 100 גרם חמאה / 3 כפות גדושות קמח רגיל / ליטר חלב / 3 ביצים

אופן ההכנה: מכינים את רוטב הבשמל; ממיסים בתוך סיר את החמאה. מוסיפים את הקמח ומערבבים מהר שלא יישרף. כשהתערובת הופכת צמיגית, מוסיפים לאט לאט ליטר חלב (רצוי שחומם מעט) ומביאים לרתיחה תוך כדי בחישה, שלא ייווצרו גושים. כשהרוטב מסמיך מוסיפים 3 ביצים טרופות. מעבבבים את הגבינה עם הביצים ועם רוטב הבשמל.

מסדרים בכלי חרס 4-5 עלי פילו, כשבין כל עלה ועלה מורחים שמן זית ומפזרים גבינת פרמז'ן מגורדת. יוצקים מעל את מילוי הגבינה ומכסים ב-4-5 עלים המרוחים בין שכבה לשכבה כמו בתחתית. אופים בתנור שחומם ל-180 מעלות כשעה עד להזהבה.

צזיקי

רכיבים: 1.5 ליטר יוגורט / 10-15 מלפפונים לא קלופים / 4-5 שני שום / שמן זית, חומץ ומלח לפי הטעם

אופן ההכנה: מסננים את היוגורט בבד לסינון גבינה במשך 12 שעות לפחות. מגרדים את המלפפונים בפומפייה גסה. מערבבים את המוצרים עם השום, שמן הזית, חומץ ומלח. גבינת לבנה זוקיני.

מרכיבים: לבנה של פיראוס תנובה (חבילה גדולה) / 5 קישואים או זוקיני.

אופן ההכנה: פורסים את הקישואים דק וקולים על מחבט פסים עם שמן זית ואו בתנור עם מעט שמן זית עד השחמה.

מניחים את הגבינה בכלי, מעל את הקישואים (שהתקררו בינתיים) ובוזקים זעתר ושמן זית.

 

קינוחים

סלט פירות לבן של קיץ

מרכיבים: 2 קופסאות ליצ'י / 1 מלון / 1 מיכל שמנת מתוקה / צרור נענע

אופן ההכנה: לשפוך לקערת הגשה את הליצ'י עם מים (רק מקופסה אחת), להוסיף מלון חתוך ומיכל שמנת מתוקה. לפני ההגשה להוסיף את עלי הנענע.

סלט פירות לבן / צילום: רמי זרנגר

עוגת גבינה אפויה

מרכיבים לבצק: / 50 גרם שקדים טחונים / 5 גרם משחת וניל / 500 גרם קמח / 300 גרם חמאה / 185 גרם אבקת סוכר / 2 גרם מלח

למילוי הגבינה: 1,150 גרם גבינת שמנת / 340 גרם אבקת סוכר / 290 גרם ביצה / 60 גרם חלמון / 150 גרם שמנת מתוקה 150 / 1 מקל וניל / 3 גרם גרידת לימון או תפוז

לציפוי: 200 גרם שמנת חמוצה / 25 גרם אבקת סוכר

אופן ההכנה: בקערת מיקסר בעזרת וו גיטרה מערבבים את החמאה עם אבקת הסוכר והמלח עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצים ומערבבים מעט. מוסיפים שקדים, וניל וקמח ומערבבים עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומקררים.

מרדדים לעובי של 4 מ"מ וקורצים עיגול בקוטר 26 ס"מ. מניחים את הדיסק שהתקבל בתבנית קפיצית בקוטר 26 מרופדת בנייר אפייה ואופים בחום של 180 מעלות כ-12-14 דק.

הכנת המלית: מערבבים בקערת המיקסר בעזרת מטרפה את גבינת השמנת ואבקת הסוכר עד לאיחוד. בנפרד מערבבים ביצים, חלמונים, שמנת, גרגרי הווניל וגרידת לימון בעזרת מיקסר מוט.

מוסיפים את תערובת הביצים והשמנת לגבינה ומערבבים עד לקבלת מסה חלקה ומעט נוזלית.

אפייה: מכינים מראש תבנית בקוטר 26 עטופה פעמיים בנייר כסף ובתוכה דיסק אפוי של בצק פריך. יוצקים את מסת הגבינה על הבצק האפוי. אופים בחום של 140 מעלות כ-55 דקות בתוך תבנית עמוקה עם מים. רצוי לפתוח את התנור מדי פעם על מנת לשחרר אדים במהלך האפייה.

כשהעוגה מתקררת, מערבבים את השמנת החמוצה עם אבקת הסוכר, משטחים על העוגה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-130 מעלות לשבע דקות.

עוגת גבינה / צילום: רמי זרנגר

עוד כתבות

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד