פנטזי נטוורק בוחנת מיזוג פעילות קנאביס במקום בלוקצ'יין

חברת השלד הודיעה על מינוי שני מנכ"לים משותפים שיחליפו את אסף לוי, שהתפטר לאחר שהחברה ביטלה את עסקת המיזוג עם חברת איי-2-זי בלוקצ'יין טכנולוגיות

קנאביס / צילום: שאטרסטוק
קנאביס / צילום: שאטרסטוק

חברת השלד פנטזי נטוורק  הודיעה אתמול (ב') על מינוי שני מנכ"לים משותפים לחברה, דוד כהן ודני צדוק. השניים יחליפו בתפקיד את אסף לוי, שהתפטר בשבוע שעבר, לאחר שהחברה ביטלה את עסקת המיזוג עם חברת איי-2-זי בלוקצ'יין טכנולוגיות. בכך נסתם הגולל על התוכניות שהיו לפנטזי נטוורק בחצי השנה האחרונה להיכנס לפעילות בתחום הבלוקצ'יין.

בדיווח המיידי על ביטול המיזוג בשבוע שעבר, ציינה החברה כי "ב-30 במאי הגיעה לסיומה תקופת ה-Non Shop שנקבעה במסגרת מזכר ההבנות, וזאת בלי שנחתם הסכם מיזוג מפורט בין הצדדים". החברה גם הבהירה, כי "לא העבירה כספים כלשהם לחברת איי-2-זי כפי שנקבע במסגרת הסכם ההלוואה שבוטל".

בשבועיים האחרונים הדיחה משורותיה פנטזי נטוורק כמה חברי דירקטוריון, ובהם היו"ר הקודם, גל ארז, הדח"צית רונית כהן והדירקטורים גילאי דולב ועופר רותם, שגם חדלו להיות בעלי עניין בחברה. במקומם מונה ראובן יגאנה כיו"ר וכן מונו הדירקטורים דוד כהן, שאתמול מונה גם למנכ"ל, אברהם חזן ויומי קשת. כהן (29) הוא עורך דין בהכשרתו, וצדוק (46) משמש יועץ פרילנסר לחברות חיתום והשקעות, והוא גם שותף מנהל בחברת Q5 קפיטל.

החלטת הדירקטוריון באה על רקע דרישתם של כמה מבעלי מניות החברה, שבהודעת עמדה שפרסמו בחודש שעבר טענו, בין השאר, כי הדירקטוריון קיבל "החלטות שגויות", "באופן שמסכן את המשך הפעילות התקין של החברה". אותם בעלי מניות ציינו, בין השאר, לגבי עסקת המיזוג שנחתמה, כי "המשמעות הנגזרת מהעסקה היא שהשווי המיוחס לפעילות איי-2-זי הוא לפחות פי 5 יותר גבוה משווי איי-2-זי בעסקת ההלוואה, בלי לקחת בחשבון את שווי החברה הציבורית". הם הוסיפו, כי "הסיכון הגלום בהשקעה מהסוג שהדירקטוריון מבקש לאשר, אינו מבוסס, ועתיד לפגוע בבעלי המניות בחברה. מדובר בחברת מחקר, עם טכנולוגיה שאינה מוכחת, וערכה אינו מבוסס על תחזית הכנסות".

בעלי המניות שדרשו את ביטול עסקת המיזוג הוסיפו, כי בכוונתם "לפעול ליצירת ערך משמעותי לחברה, ולצורך כך נבחנו מספר עסקאות חלופיות בתחומים שהינם עדיפים, לדוגמה בתחום הקנאביס, שהוא תחום מתפתח ומוסדר".

על התוכניות להיכנס לתחום הבלוקצ'יין הודיעה לראשונה פנטזי נטוורק לפני כחצי שנה. ב-10 בדצמבר 2017, בעקבות הדיווח של החברה כי היא בוחנת אפשרות לפעול בתחום, זינקה מניית החברה בתוך כמה ימים במאות אחוזים. ואולם לקראת סוף דצמבר, בעקבות אזהרות שהשמיע יו"ר רשות ניירות ערך דאז, שמואל האוזר, בנוגע להשקעה בחברות בתחום הבלוקצ'יין, צנחה מניית פנטזי בעשרות אחוזים. כיום החברה נסחרת לפי שווי של כ-19 מיליון שקל, אחרי שירדה בכ-15% מתחילת 2018.