תערוכת קומפיוטקס: בלוקצ'יין והדור החמישי בסלולר בראש

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בטייפה לקראת פתיחת תערוכת המחשבים קופיוטקס אמר נשיא המועצה לפיתוח סחר חוץ של טיוואן: "חברות טכנולוגיה מטיוואן מחפשות לבצע השקעות ושיתופי-פעולה עם סטארט-אפים בישראל"

בטייפה שבטיוואן תפתח מחר (ג') תערוכת קומפיוטקס 2018 אחת מתערוכות הטכנולוגיה הוותיקות בעולם המתקיימת מאז 1981. התערוכה נחשבת הגדולה באירופה והשנייה ובגודלה בעולם. השנה יציגו בתערוכה 1602 מציגים מ-30 מדינות וב-5,015 ביתנים.

לדברי נשיא ומנכ"ל המועצה לפיתוח סחר חוץ של טיוואן (TAITRA) וולטר יה, "השנה תתמקד התערוכה ב-6 נושאים מרכזיים ובראשם הדור החמישי בסלולר (5G) ובלוקצ'יין ולצידם בינה מלאכותית, אינטרנט הדברים ( IoT ), חדשנות וסטארט-אפים וכן מציאות מדומה (VR) בגיימינג".

לדברי יה, השנה תיערך במקביל לתערוכה המרכזית גם תערוכת הסטארט-אפים InnoVEX שתארח 388 סטארט-אפים, מ-13 מדינות.השנה פעילות השידוכים העסקית תכלול גם את הסטארט-אפים, רובם מתחומי האינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית, מד וביו טק, ביג דאטה וענן. יה הגדיר את אינובקס "גולת הכותרת של התערוכה השנה".

לראשונה תשתתף השנה בתערוכה ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון וזאת לצד המשתתפות הוותיקות יותר אינטל, אנבידיה, גוגל, מיקרוסופט, אסוס אייסר, MSI ,GIGABYTE וקוואלקום.

במסיבת העיתונאים לקראת פתיחת בתערוכה נשאל יה על ידי איש יחסי ציבור מבירצת ההיטק הסינית שנג'ן בנוגע להשפעה של מלחמת הסחר בין ארה"ב לטיוואן והשיב כי "מוקדם מדי לומר טיוואן היא מדינת סחר נמשיך להסתכל מקרוב על ההתפחויות בעתיד". לדברי אחת המשתתפות עמה שוחחנו באירוע, המתיחות בין סין לטיוואן היא במישור הפוליטי בלבד. בפועל בתחום הסחר קיימות בין שתי המדינות תחרות לצד שיתוף-פעולה".

בתשובה לשאלה שנגעה ליחסים עם האקוסיסטם הישראלי השיב יה שביקר בישראל לפני כחודש כי "טיוואן רואה בישראל יעד חשוב לשיתופי-פעולה בתחום הטכנולוגיה וכי חברות טכנולוגיה טיוואניות מחפשות לבצע השקעות ושיתופי-פעולה עם סטארט-אפים ישראליים".

אחד הביתנים בתערוכה שיארח סטארט-אפים ישראלים הוא של האינקובטור של קרן epoch שמקשר בין סטארט-אפים בשלבים מתקדמים לבין יצרניות אלקטרוניקה מקומיות (OEM ODM). השנה נבחרו להשתתף בתוכנית 13 סטארט-אפים מ-6 מדינות, ארבעה סטארט-אפים מהם מגיעים מישראל: AbiliSense, Exband Networks HC Vision ו-TapReason.