הבורסה בת"א ננעלה בעליות; ביוטיים הובילה את מדד ת"א 125

בסוף השבוע פורסמו נתוני מאקרו חיוביים על הכלכלה האמריקאית, שאמורים לתת רוח גבית לשווקים בטווח הקצר

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהלה היום (ב') במגמה חיובית, וזאת על רקע האווירה הכוללת בשווקים מאז סוף השבוע וגם במהלך יום המסחר הנוכחי.

 

בסוף השבוע פורסמו נתוני מאקרו משמעותיים על הכלכלה האמריקאית. שני הנתונים המרכזיים שפורסמו הם קצב ייצור המשרות והעלייה בשכר העובדים. שני הנתונים הללו הפתיעו לטובה, והם אמורים לתת רוח גבית לשווקים הפיננסים בטווח הקצר. נזכיר כי שיעור האבטלה בארה"ב ירד בחודש מאי ל-3.8%, כשתוספת המשרות בניטרול סקטור החקלאות עמד על 223 אלף, בעוד התחזיות צפו לתוספת משרות של 189 אלף. השכר השעתי עלה ב-0.3%, לעומת תחזיות לעלייה של 0.2%.

אינטרנט זהב  הודיעה על כוונתה לצאת לגיוס הון שיגיע בדילול מלא מ-110 מיליון שקל. בנוסף ביקשו החברות המחזיקות בשליטה בבזק להקטין את שיעור ההחזקה שלהם ל-35%. בינתיים דיווחה מדרוג כי היא מורידה את דירוג האג"ח במדרגה נוספת.

מניות הבנקים ריכזו עניין על רקע השיפור בביצועים והציפיות לשיפור נוסף בתוצאות. ברקע, בנק לאומי  שמוביל את המערכת צפוי לצאת בגיוס של מיליארד שקל באג"ח מסוג קוקו. צריך לזכור שאגרות החוב האלה כוללות מנגנון קיפול וספיגת הפסדים במקרה של טריגרים. 

סלקום  הציגה רבעון שכל-כולו מבטא את מצב שוק התקשורת, לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2018: המשך ירידה בפעילות הסלולרית המרכזית של החברה, תוך שהטלוויזיה מתקשה לפצות על השחיקה בהכנסות. סלקום כקבוצה רושמת הכנסות שהסתכמו ב-933 מיליון שקל, בהשוואה ל-959 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 2.7%. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-701 מיליון שקל, בהשוואה ל-739 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 5.1%. 

קבוצת פרטנר  סיימה את הרבעון הראשון עם שורת הכנסות משירותי סלולר של 466 מיליון שקל, בהשוואה ל-478 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-489 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות במגזר הקווי הסתכמו ב-225 מיליון שקל, בהשוואה ל-219 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-212 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 50 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במקביל, הירידה החדה בשווי השוק של סלקום ושל פרטנר (שאיבדה 40% מערכה מתחילת השנה) עלול להוביל להדחת שתי המניות מהמדד המוביל ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב. פרטנר, נזכיר, רוצה להיכנס לשוק האשראי הצרכני ומעוניינת להתמודד על רכישת לאומי קארד.

כיטוב פארמה  קיבלה ביום חמישי אישור שיווק מה-FDA למוצר הדגל שלה. המניה זינקה בניו-יורק ובתל-אביב.