תורג'מן מפציר בבנקים להשתתף בהנפקה: זה בסה"כ 45 מ' ש'

מנכ"ל אינטרנט זהב פנה במייל לדיסקונט, פועלים והבינלאומי • דיסקונט, הנושה הגדול של יורוקום, תומך בהזרמה

"זה בסך-הכול 45 מיליון שקל - חלקם של הבנקים כעת, ואתם שלושה", כך הפציר מנכ"ל אינטרנט זהב  דורון תורג'מן במייל ששלח ביום חמישי האחרון לבנקים הנושים ביורוקום - דיסקונט, פועלים והבינלאומי בכדי שישתתפו בגיוס ההון המתוכנן של החברה. המייל נשלח ביום חמישי האחרון בצהריים, ובו הודיע להם על ההנפקה שהחברה צפויה, וזאת כמה שעות לפני שיצאה על כך הודעה לבורסה. המייל מתפרסם כנספח במסמך ששלחה אתמול (א') אינטרנט זהב לבית המשפט.

החברה פנתה היום לבית המשפט בכדי לקבל תגובה מהירה מהבנקים הנושים ביורוקום לגבי כוונתם להשתתף בהנפקה שתיערך ביום שלישי. מהמסמך שהוגש לביהמ"ש עולה כי מזה זמן החברה נמצאת עם שלושת המנהלים המיוחדים שמונו ליורוקום, שהם עורכי הדין של שלושת הבנקים, ואולם היא לא הצליחה להגיע להסכמה עם שלושתם לגבי תמיכה בחברה. "המנהלים המיוחדים מבצעים מאמצים לקדם פתרונות לאינטרנט זהב, אולם למרבה הצער עד כה לא צלחו הניסיונות", נכתב במסמך לבית המשפט. נראה כי העובדה שישנם שלושה מנהלים מיוחדים המייצגים בנקים שונים עם אינטרסים שונים מקשה על קבלת ההחלטות. התוצאה היא שאינטרנט זהב הסובלת ממצב פיננסי רעוע, נאלצה למצוא פתרון עצמאי ולצאת להנפקת מניות ואופציות בהיקף שעשוי להגיע למעל 100 מיליון שקל.

"על מנת לחזק את יתרות הנזילות ויחסי המינוף שלה, פנתה אינטרנט זהב לפני מספר חודשים אל הבנקים ולאחר מכן אל המנהלים המיוחדים והתריעה על צורכי אינטרנט זהב לחיזוק ההון והנזילות באופן דחוף בין אם ע"י קבלת הלוואות נחותות ובין אם ע"י גיוס הון פרטי מבעלי השליטה", כותבים עורכי הדין של החברה גיא גיסין ויעל הרשקוביץ. עוד נכתב במסמך: "הובהר למנהלים המיוחדים כי בהיעדר היענות מצידם, מוטלת על אינטרנט זהב החובה לפעול באופן עצמאי על מנת לגייס הון בדרך של הנפקת זכויות וזאת כבר בסוף מאי 2018. מדובר בחובה מהמעלה הראשונה, ולא קיימת כל דרך פעולה סבירה אחרת".

מהמייל של תורג'מן שצורף למסמכים עולה כי בניגוד לפרסומים שונים לפיהם קיבלו הבנקים בהפתעה גמורה את ההחלטה לצאת להנפקה, בפועל הם ידעו קודם לכן על הכוונה. כאמור, תורג'מן שלח מייל רשמי לבנקים כמה שעות לפני שיצאה על כך הודעה לבורסה: "דירקטוריון החברה הנחה אותי לבקשכם שוב ושוב להשתתף בחלקכם בהנפקה זו. לאור שיחות שהיו לי עם חלקכם אמש הבנתי שאתם צריכים עוד יום-יומיים. נפיץ את נייר השיווק הערב לאחר שעות המסחר, וניתן לכם זמן התארגנות שביקשתם", כותב תורג'מן ודורש לקבל תשובה מהבנקים עד היום (ב') אחר-הצהריים.

אתמול קיימו הבנקים דיונים בסוגיה זו. דיסקונט, הנושה הגדול של יורוקום תומך בהזרמה, ואילו בבנק הפועלים ובבנק הבינלאומי מתלבטים.

אינטרנט זהב החליטה לצאת להנפקת מניות על רקע מצבה הפיננסי: בקופת החברה 150 מיליון שקל, כאשר בספטמבר היא צריכה לפרוע חוב לבעלי האג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל. לחברה פירעון חוב נוסף של 40 מיליון שקל במארס 2019, כך שהיא מאבדת כמעט את כל יתרות הנזילות שלה. אם לא תציג פתרון בזמן הקרוב, היא עלולה לספוג הערת "עסק חי" שתסבך אותה מוקדם מהצפוי עם בעלי האג"ח שלה.