גל"צ בדרך לירושלים: תעבור תוך 3 שנים למתחם בית החיל בעיר

עפ"י הודעת משרד הביטחון, כבר בתוך שלושה חודשים תחל גלי צה"ל לשדר את מהדורות החדשות שלה מאולפניה הנוכחיים בעיר • בעבר הייתה התחנה אמורה לעבור למתחם מוזיאון המחתרות בירושלים

שר הביטחון, אביגדור ליברמן \ צילום: איל יצהר
שר הביטחון, אביגדור ליברמן \ צילום: איל יצהר

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודיע היום (א') כי גלי צה"ל תעבור לשדר בתוך כשלוש שנים ממתחם בית החייל בירושלים. ליברמן כבר הודיע בעבר על כך שלתפיסתו התחנה, המשדרת כיום מאולפניה ביפו, צריכה לעבור בשנים הקרובות לעיר הבירה, אולם אז הכוונה הייתה למקם אותה במתחם מוזיאון המחתרות בעיר, עניין שבהמשך ירד מהפרק בשל בעיות שונות.

על-פי ההודעה שפורסמה היום מטעמו של שר הביטחון, כבר בתוך שלושה חודשים תחל גלי צה"ל לשדר את מהדורות החדשות מאולפניה הקיימים בבית החייל בירושלים, לאחר שאלה יעברו את ההתאמות הנדרשות. בהמשך תעבור התחנה כולה לבית גלי צה"ל החדש שיוקם באותו מתחם, שאמור כולו לשנות את פניו ולהפוך ל"קרייה ביטחונית" שתכלול גם לשכת גיוס חדשה, בית לחיילים בודדים ועוד. בית גלי צה"ל עצמו יתפרס על פי התוכניות על שטח של כ-2,500 מ"ר, ויוקמו בו אולפני רדיו מתקדמים לשתי התחנות, גלי צה"ל וגלגלצ, וכן למערך השידור הדיגיטלי.

בניין גלי צה"ל ירושלים - הדמייה
 בניין גלי צה"ל ירושלים - הדמייה

(צילום: באדיבות משרד הביטחון)

על-פי ההודעה, המהלך כולו יוצא לדרך לאחר שבחודשים האחרונים קיימו משרד הביטחון וצה"ל עבודת מטה רחבה יחד עם עיריית ירושלים, בה נבחנו חלופות שונות להעתקת שידורי התחנה הצבאית לירושלים. כזכור, ליברמן אף ביקש בעבר להוציא את גלי צה"ל מידי צה"ל ולהעבירה למשרד הביטחון, עניין שבינתיים הוא נסוג ממנו.

מטעמו של ליברמן נמסר היום: "עם כניסתי לתפקיד שר הביטחון החלטתי שגלי צה"ל, כתחנת השידור הציבורי המובילה בישראל, חייבת לשדר מירושלים בירתנו. היום אני שמח לבשר שהרכבת הזאת יצאה לדרך".

מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, מסר: "מקומו הטבעי של השידור הציבורי הוא בבירת ישראל. בתחנות גלי צה"ל וגלגלצ משרתים חיילים וחיילות מכל רחבי הארץ, המשקפים את פניה של מדינת ישראל על כל גווניה. נמשיך להיות הבית של החיילים".