מקאן ואדלר מתמודדים ראש בראש על הובלת תחרות האפי

אדלר-חומסקי הגיע לגמר התחרות עם 14 מועמדיות, ומקאן עם 15 מועמדויות • תחרות האפי ספגה השנה מכה קשה עקב היעדרות כפויה של משרדי הפרסום מקבוצת פובליסיס העולמית

אורי עיני ועמית משיח / צילומים: יוסי כהן ואיל יצהר
אורי עיני ועמית משיח / צילומים: יוסי כהן ואיל יצהר

משרדי הפרסום מקאן תל-אביב ואדלר-חומסקי מתמודדים ראש בראש על הובלת תחרות האפי השנה. בשלב העולים לגמר מציגים שני המשרדים כמות מועמדויות לכל משרד המותירה הרחק מאחור את שאר המשרדים: אדלר-חומסקי עם 14 מועמדיות ומקאן עם 15 מועמדויות. משרד פרסום נוסף שרושם כמות עבודות מרשימה הוא ראובני-פרידן עם 8 מועמדויות.

בקטגוריית האפי פלטיניום היוקרתית מועמדים השנה מקאן עם שתי עבודות לפיטנס של אסם ולבנק לאומי. אדלר-חומסקי מועמדים בקטגוריה זו עם שתי עבודות: לאלקטרה מוצרי צריכה ולשופרסל - מועמדות שאדלר חולקים עם גיתם.

בנוסף לשופרסל יש לגיתם עוד מועמדות באפי פלטיניום - לסלקום. ראובני-פרידן מועמדים עם עבודה להוט; יהושע TBWA עם עבודה למכבי שירותי בריאות; ומנצ' עם עבודה לצ'מפיון מוטורס.

תחרות האפי ספגה השנה מכה קשה הנובעת מההיעדרות הכפויה של משרדי הפרסום מקבוצת פובליסיס העולמית. כידוע, השנה קיבלה הקבוצה הבינלאומית החלטה גורפת לפיה לא יוכלו משרדיה בכל העולם להתמודד בתחרות, וכפועל יוצא מכך לא הוגשו לתחרות עבודותיהם של משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב וליאו ברנט.

שלושת המשרדים נמנים עם עשרת המשרדים הגדולים בישראל, וחשיבותם לתחרויות גדולה. כפועל יוצא מהיעדרותם נרשמה השנה יריד ה של כ-20% בכמות הגשת עבודות לתחרות. הפגיעה איננה רק כלכלית אלא גם במגוון של המשרדים שמגיעים לשלב המתקדם עם מועמדויות.

מבין שלושת המשרדים שכבר צוינו, רק שניים נוספים נמנים עם עשרת המשרדים הגדולים: יהושע TBWA עם שתי מועמדויות וגיתם עם שתי מועמדויות. שתי מועמדויות משיג גם משרד הפרסום מנצ'.

אדלר-חומסקי בחרו להגיש חלק מהעבודות שלהם ביחד עם זרוע התוכן שלהם גריי קונטנט, שמועמדת עם 3 עבודות. מועמדות אחת נרשמת גם למקאן וואלי, מיוחס קריאייטיב, מימד, אלדר שיווק וגרייט.

משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב כאמור לא יכל להגיש עבודות השנה, אך שני לקוחות שלו - פרטנר ואל-על - הגישו עבודות באופן עצמאי.

תחרות האפי היא תחרות בינלאומית הנערכת בלמעלה מ-40 מדינות. בישראל התחרות נערכת זו השנה ה-18 על-ידי איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי והמי"ל. התחרות בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים שהובילו את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים ביותר. טקס הכרזת הזוכים בתחרות יתקיים בחודש יולי 2018.