"כמי שנולד באתיופיה, מחשבים הכרתי רק באופן בסיסי"

יוני פנטה (34), מנהל פרויקטים בחברת קווליטסט • טווח שכר: 17-22 אלף שקל

יוני פנטה   / צילום: שמעון מזיא
יוני פנטה / צילום: שמעון מזיא

איפה אני תופסת אותך?

"בשיא העבודה. בימים אלה אני מנהל חמישה פרויקטים במקביל, ועכשיו אני בדיוק מתעמק באחד מהם. זה תפקיד חדש עבורי. עד לפני חודש עבדתי בחברה בבדיקות תוכנה והייתי אחראי על 65 עובדים. היום אני עובד כיועץ, ואני מנהל פרויקטים בווב בפרויקט של בנק הפועלים".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"אני עובד בקווליטסט שש שנים. לפני כן עבדתי בבנק הפועלים בבדיקות תוכנה דרך חברת השמה. קווליטסט זכתה במכרז אליו יצא הבנק, והפכתי עובד שלה".

איך הגעת לתחום בדיקות התוכנה?

"עשיתי קורס דרך עמותת טק-קריירה שהחזון שלה הוא לשלב את יוצאי העדה האתיופית בחברות הייטק. הם מציעים מגוון קורסים. הכל התחיל לפני כעשר שנים, כשעבדתי באלביט כמאבטח, תפקיד אליו הגעתי אחרי שירות משמעותי בצבא בגולני. עם השחרור עבדתי כפועל במפעל, אבל לא מצאתי את עצמי, אז הגעתי לאבטחה ולאלביט. שם נחשפתי לראשונה בחיי לעולם ההייטק שמצא חן בעיני, והתחלתי לחשוב איך אשתלב בו, למרות שהוא נראה לכאורה רחוק ממני ומוזר. כמי שנולד באתיופיה ועלה ארצה בגיל 11, מחשבים הכרתי רק באופן בסיסי".

אז מה עשית כדי להשתלב?

"התחלתי לשאול אנשים. מאבטחים רואים הרבה עובדים שנקלטים בחברה. אז היו תפקידים שאפשר להגיע אליהם גם בלי תואר, אבל לא היה לי מספיק ביטחון ואומץ להציע את עצמי ולהגיש קורות חיים. אבל אז, פגשתי במקרה את סמנכ"ל האיכות ואמרתי לו שמעניין אותי ללמוד בדיקות תוכנה. הוא סיפר לי על עמותת טק-קריירה שהם עובדים איתה, וראינו שהם מעבירים כזה קורס".

כמה זמן למדת?

"שלושה חודשים, אבל התחלתי לעבוד בתחום כבר במהלך הקורס. הלימודים הם בתנאי פנימייה, בזמנו הוא היה מוכר על ידי התמ"ת וההתחייבות הייתה תשלום סמלי אם וכשנמצא עבודה. בתחילת הקורס המשכתי לעשות משמרות לילה באבטחה במקביל, ובהמשך כבר עבדתי. בשנת 2012 כבר עבד תחתי צוות של ארבעה עובדים, ושנתיים אחר כך ניהלתי 24 עובדים. בתפקיד האחרון בבדיקות ניהלתי 65 עובדים. בדיקות תוכנה זה תחום שחשוב להתעדכן בו כל הזמן, כך שהגעתי לרמת שליטה גבוהה בתחום. בתפקיד החדש שלי כיועץ, ויתרתי על ניהול ועל בדיקות. מכיוון שחשוב לי להמשיך ולתרום, אני גם מתנדב בעמותת טק-קריירה כיועץ מקצועי לקורס בדיקות ומשמש כמנטור. חשוב לי לתרום כמה שיותר".

איפה אתה רואה עצמך עוד חמש שנים מהיום?

"ממשיך להתקדם ולהתפתח בעבודה לכיוון לתפקיד הבא".