קופיקס: פעילות בתי הקפה עברה להפסד תפעולי של 3.8 מ' ש'

בשורה התחתונה הציגה קופיקס הפסד נקי של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת רווח של 814 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד • הכריזה על תוכנית התייעלות מקיפה בניסיון להחזיר את החברה לרווחיות

אבי כץ בסניף קופיקס / צילום: איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס / צילום: איל יצהר

למרות מספר ניסיונות ליצירת מפנה במהלך 2017 ותחילת 2018, חברת קופיקס , המפעילה רשת של בתי קפה ומרכולים מוזלים, הציגה בסוף השבוע תוצאות חלשות לרבעון הראשון של השנה.

קופיקס רשמה הפסד תפעולי של כ-5.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018, זאת לעומת רווח תפעולי 810 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד; ובשורה התחתונה הציגה הפסד נקי של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח של 814 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נכון להיום מפעילה הרשת בארץ (באמצעות החברה-הבת אורבן קופיקס) 126 סניפי בתי קפה, מתוכם 107 מופעלים באמצעות הסכמי זכיינות, בדומה למספרם בסוף 2017. בנוסף מפעילה קופיקס 30 מרכולים באמצעות רשת סופר קופיקס.

סך הכנסות החברה ברבעון עמדו על כ-74.7 מיליון שקל, ירידה של 4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מפעילות המרכולים עמדו ברבעון על כ-52 מיליון שקל, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל, בעוד ההכנסות מפעילות בתי הקפה הצטמקו ב-19% לרמה של כ-23.5 מיליון שקל.

ההפסד התפעולי מפעילות המרכולים הסתכם בכ-1.6 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כמיליון שקל ברבעון המקביל; ואילו פעילות בתי הקפה עברה להפסד תפעולי של כ-3.8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

תוצאות כספיות של קופיקס
 תוצאות כספיות של קופיקס

 

תוכנית התייעלות מקיפה

במקביל לפרסום הדוחות הכריזה קופיקס - הנמצאת בשליטת אבי כץ (23.5% מההון ), קרן גרין לנטרן ורמי לוי שרכש לאחרונה 20% מההון תמורת קרוב ל-19 מיליון שקל (בעסקת מניות) - על תוכנית התייעלות מקיפה בניסיון להחזיר את החברה לפסי רווחיות.

בחברה מתכננים, בין השאר, לצמצם את הוצאות המטה, מהלך שצפוי להביא לחיסכון של כ-350 אלף שקל בהוצאות ברבעון השני ו-900 אלף שקל ברבעונים הבאים. בסך-הכול מעריכים בקופיקס כי צפויה ירידה של כ-2.1 מיליון שקל בהוצאות המטה במהלך השנה.

עוד מתכננים בקופיקס כי שדרת הניהול של מפעל החברה ביבנה הוחלפה, והופעלה בו תוכנית התייעלות לצד הכנסת מגוון חדש של מוצרים.

נזכיר כי בשבוע שעבר הוסר עיקול שהטיל בית המשפט על קופיקס, לבקשת ספקית מוצרי הפלסטיק שלה אימפופיקס, ובמקומו נדרשה הרשת להפקיד ערבות בנקאית בהיקף של 1.7 מיליון שקל. 

מניית קופיקס
 מניית קופיקס

מהלכים של שינוי במדיניות התמחור

בדצמבר האחרון ניסתה קופיקס לעצור את מגמת ההידרדרות בעסקיה, שהחלה כבר במהלך השנה שעברה - למרות העלאת מחיר הבסיס על מוצר ברשת מ-5 ל-6 שקלים בפברואר - והכריזה על מהלך על שינוי במדיניות התמחור: החברה החזירה את מרבית המוצרים שלה למחיר של 5 שקלים, ובמקביל הוסיפה מוצרים מוגדלים במחיר של 8 שקלים למוצר, כמו קפה גדול או סנדוויץ' גדול. נוסף על כך החלה הרשת למכור חמגשיות במחיר יקר יותר, של 12-15 שקלים.

בתחילת השנה חתמו רמי לוי וקופיקס על עסקה שלפיה הוקצו לרמי לוי 20% מקופיקס גרופ, לפי שווי חברה של 105 מיליון שקל. נוסף על כך ניתנו ללוי אופציות להגדיל במשך שנתיים את חלקו, בשתי פעימות, כך שיהפוך לבעל המניות הגדול בקופיקס, עם החזקה של 50.01% ממניות קבוצת בתי הקפה והמרכולים העירוניים.

עם החתימה על העסקה בין לוי לבין אבי כץ, היזם והיו"ר של קופיקס, התייחס כץ לאופן קבלת החלטות האסטרטגיות העתידי של החברה, ואמר: "ההחלטות יהיו של רמי. מה שרמי יחליט, אני אצטרף. לא משנה כמה מניות הוא יחזיק, הוא יחליט. אין בסופרים מי שמבין יותר מרמי, ואני אתמוך בכל החלטה שלו".