בורסת ת"א נסגרה בעליות; מניות הגז והנפט נסחרו ב-0.67%

לאומי מתכנן לצאת בגיוס אג"ח בהיקף המוערך בכמיליארד שקל • הירידה החדה בשווי השוק של סלקום ושל פרטנר עלול להוביל להדחת שתי המניות מהמדד המוביל ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב • נעילה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (א'), יומו הראשון של שבוע המסחר בעליות, על רקע הסגירה היציבה ביום חמישי והנעילה הירוקה בבורסות וול סטריט בסוף השבוע.

 

על רקע ההדחה של ממשלת ספרד, החששות מהמצב במערכת הפוליטית באיטליה מהשבוע שעבר והטלת המכסים של טראמפ על אלומיניום וברזל שמיובא לארה"ב ממדינות האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו, פורסמו נתוני דוחות התעסוקה בארה"ב ביום ו'.

שיעור האבטלה בחודש מאי ירד מ-3.9% ל-3.8%, וזאת בניגוד לתחזית כי לא יחול שינוי. בפעם האחרונה ששיעור האבטלה היה כה נמוך הייתה שנת 2000, עת עמד שיעור האבטלה גם כן על 3.8%. תוספת המשרות בחודש מאי בנטרול השפעת גיוס העובדים בחקלאות חוותה צמיחה משמעותית והיא הסתכמה על 223 אלף, וזאת לעומת תחזית ל-189 אלף. כמו כן, השכר השעתי הממוצע בחודש מאי עלה ב-0.3% לעומת תחזית לעלייה של 0.2%.

אינטרנט זהב  לא מחכה שהבנקים הנושים ביורוקום יקבלו החלטה אם לתמוך בחברה. החברה מתכוונת לצאת לגיוס הון של מניות ואופציות בשבוע הבא בהיקף של 33 מיליון שקל, כאשר הסכום עשוי לגדול ל-110 מיליון שקל במימוש מלוא האופציות.

לפני מספר שבועות נכנסה יורוקום לתהליך פירוק, כך שבפועל נשלטת ע"י שלושת הבנקים הנושים של החברה: דיסקונט , הפועלים  והבינלאומי . לחברה מונו מנהלים מיוחדים מטעם הבנקים. הנכס המרכזי של יורוקום הוא השליטה באינטרנט זהב, שנמצאת במצב פיננסי שברירי לאור נפילת מניית בזק  בחודשים האחרונים [להרחבה].

כשבוע לאחר שפרסם את דוחות הרבעון הראשון, בנק לאומי  מתכנן לצאת בגיוס אג"ח בהיקף המוערך בכמיליארד שקל. ביום חמישי הודיע הבנק כי הוא בוחן גיוס של אג"ח קוקו - קרי אג"ח עם מנגנון לספיגת הפסדי הקרן [לקריאה נוספת].

סלקום  מציגה רבעון שכל-כולו מבטא את מצב שוק התקשורת, לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2018: המשך ירידה בפעילות הסלולרית המרכזית של החברה, תוך שהטלוויזיה מתקשה לפצות על השחיקה בהכנסות. סלקום כקבוצה רושמת הכנסות שהסתכמו ב-933 מיליון שקלים, בהשוואה ל-959 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 2.7%. ההכנסות משירותים הסתכמו ב-701 מיליון שקל, בהשוואה ל-739 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 5.1%. 

קבוצת פרטנר  מסיימת את הרבעון הראשון עם שורת הכנסות משירותי סלולר של 466 מיליון שקל, בהשוואה ל-478 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-489 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות במגזר הקווי הסתכמו ב-225 מיליון שקל, בהשוואה ל-219 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-212 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 50 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במקביל, הירידה החדה בשווי השוק של סלקום ושל פרטנר (שאיבדה 40% מערכה מתחילת השנה) עלול להוביל להדחת שתי המניות מהמדד המוביל ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב.

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה בשבוע שעבר שהיא פוסלת את המיזוג של בנק אגוד  אל תוך מזרחי טפחות . "היעלמות בנק אגוד עלולה לפגוע בתחרות המועטה ממילא על לקוחות פרטיים במערכת הבנקאית", נכתב בהחלטת הרשות. 

כיטוב פארמה  קיבלה ביום חמישי אישור שיווק מה-FDA למוצר הדגל שלה. המניה זינקה בניו יורק ובת"א.