בוטלה ההסעה לת"א: מסיעי שאשא גנזה הנפקה מתוכננת

ההחלטה על ביטול הנפקתה של מסיעי שאשא התקבלה לאחר שבימים האחרונים החליטה החברה לקצץ ב-20%-35% בשווי לפיו תכננה להנפיק

מסיעי אריה שאשא   / צילום:
מסיעי אריה שאשא / צילום:

החולשה בשוק ההנפקות הראשוניות (IPO) בזירה המקומית ממשיכה לתת אותותיה, והובילה לביטול הנפקתה המתוכננת של חברת מסיעי שאשא, בהמשך לביטול ההנפקות מהשבועות האחרונים שתיכננו ספקית התכנים והשירותים הסלולריים סלטיק ורשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו.

ההחלטה על ביטול הנפקתה של מסיעי שאשא התקבלה לאחר שבימים האחרונים החליטה החברה לקצץ ב-20%-35% בשווי לפיו תכננה לבצע את ההנפקה, לטווח של כ-100-120 מיליון שקל. זאת לעומת שווי מקורי של כ-150 מיליון שקל "לפני הכסף", שלפיו ביקשה לגייס במקור כ-50 מיליון שקל.

מאז פרסמה מסיעי שאשא את טיוטת התשקיף הראשונה שלה, לפני שלושה שבועות, פעילים בשוק החיתום העלו ספקות לגבי יכולתה לגייס בשוק חלש דוגמת זה הנוכחי. עם זאת, בסביבת החברה שידרו אופטימיות, ואת הפחתת השווי עליה החליטו ייחסו למשא ומתן מול כמה גופים שהביעו עניין אמיתי בהשתתפות בהנפקה.

עוד ברקע לביטול ההנפקה, בימים האחרונים נודע כי רשות ההגבלים העסקיים פתחה בחקירה נגד 14 חברות שירותי הסעות בחשד לעבירות שונות על חוק ההגבלים העסקיים.

מסיעי שאשא הוקמה על-ידי היו"ר אריה שאשא ב-1979, ומאז היווסדה היא מספקת שירותי הסעות נוסעים באמצעות מערך רכבי הסעה. לצדו של שאשא, המחזיק ב-51.5% מהון החברה, שני בניו, אודי ואפרים, מכהנים בה כמנכ"לים משותפים ומחזיקים ביתרה בחלוקה שווה (24.25% כל אחד). שאשא מתמקדת בהסעות תלמידים, עובדת במשרדי ממשלה ורשויות מקומיות, ארגונים מוסדיים וגופים פרטיים, וכן מסיעה נוסעים פרטיים במסלולים קבועים אל ומתחנות רכבת למרכזי תעסוקה בשעות השיא. לחברה כ-1,300 לקוחות קבועים ו-115 עובדים - יותר מ-80 מהם נהגים.