להשכרה בברלין: אוהל במרפסת ביותר מאלף שקל לחודש

שתי סטודנטיות בברלין פרסמו אוהל להשכרה במרפסת בדירתן בגודל של 10 מ"ר, במחיר של 260 יורו לחודש • למקרה שהתעניינתם, המודעה כבר לא רלוונטית

אוהל להשכרה בברלין / צילום מסך מטוויטר
אוהל להשכרה בברלין / צילום מסך מטוויטר

מי שחיפש דירה להשכרה בברלין בימים האחרונים נתקל במודעה הזויה אפילו במונחי תל-אביב: שתי סטודנטיות בשנות ה-20 לחייהן פרסמו באתר השכירות הגרמני wg-gesucht.de מודעה בה הן מציעות להשכרה אוהל במרפסת בגודל 10 מ"ר בדירה שלהן באזור ה-mitte בברלין, ב-260 יורו לחודש "בלבד" תחת הכותרת: !rent a tent

בתמונת המודעה נראה האוהל המדובר המכיל שני שקי שינה וכריות וכן צוין באנגלית: "אנחנו משכירות מקום ללינה במרפסת שלנו עקב קשיים כלכליים. אם לא אכפת לכם שאנחנו משתזפות במרפסת מדי פעם או יושבות ושותות בה בערב, נשמח לשמוע מכם. מצורפת תמונה להמחשה. כמובן, תהיה לכם גישה לאמבטיה ולמטבח - אל דאגה".

כמו כן ציינו שהמיקום מצוין ושתחנת הרכבת הקרובה נמצאת במרחק הליכה של דקה. ולמקרה שתהיתם, גם אם הייתם מעוניינים לפנות למרי וביאנקה המשכירות ולהתעניין בנכס המפתה, באתר כבר מצויין בתחתית המודעה שהיא כבר לא רלוונטית.

לפי המגזין הגרמני thelocal, שכירות ממוצעת בדירת שותפים בברלין עומדת על 363 יורו, ועל דירת יחיד בגודל של כ-30 מ"ר השכירות עומדת על לפחות 438 יורו לחודש, כמחצית ממחירי השכירות שנתקלים בהם השוכרים בתל-אביב.

כמו כן צוין במגזין כי לפי דוח רשמי שפורסם ב-2017, מחירי השכירות בברלין עלו ב-10% בשנתיים האחרונות וב-39% בשבע השנים האחרונות.

נראה, שבין אם מדובר בבדיחה או ביוזמה רצינית של השתיים, זהו כנראה רק סימפטום של מצוקת הדיור ההולכת ומחריפה בעיר.