ג. יפית: "מעניין לפתוח חנויות במרכזים ישראליים בחו"ל"

הפורטפוליו של יפית גרינברג | גיל: 60 תפקיד: בעלים ויו"ר סטימצקי

יפית גרינברג / צילום: ענבל מרמרי
יפית גרינברג / צילום: ענבל מרמרי

אני: יודעת לחבר בין אנשים, אוהבת לארח וכואב לי שהכבוד ההדדי בורח. רואה מהלכים קדימה, מסתכלת על הצד השני ומבינה אותו, מה שעוזר לי במשא ומתן. אולי זה מפתיע, אבל אני לא שאפתנית.

משפחה: סבא וסבתא מצד אמא, ששם משפחתם היה סופר, היו חלק משושלת של סופרי סת"ם לאורך דורות, שהגיעו לאיטליה דרך רוסיה והונגריה והתיישבו בטריפולי, לוב. גם הצד של אבא, משפחת מיימון, נצר של הרמב"ם, חיו בלוב. ההורים התחתנו בטריפולי. אבא היה בוהמיין, פסל ונגר אומן, אמא לא עבדה. הם הגיעו לקריית עקרון בשנות ה-30, וילדו חמישה ילדים בגיל מבוגר. גדלתי בבית מסורתי בבני-ברק בתקופה שלא הייתה חרדית.

ילדות: בני-ברק. הייתי פעילה מאוד בבני עקיבא. למדתי בתיכון עירוני דתי בבני-ברק במגמה הומנית.

בני: בן זוגי, אורולוג ורופא תעשייתי, הבן אדם הכי מדהים שקיים, נשמה של זהב. מי שאוהב אותי ומכיר אותי, מתאהב בו ושוכח ממני. עם בן זוגי הראשון התחתנתי מיד אחרי התיכון, במקביל ללימודים באוניברסיטת בר אילן. ילדתי את אייל, בני היחיד, והתגרשנו. כשטסתי לפלמה דה מיורקה לפני 35 שנים כדי לחשוב, בני, שהיה אז רופא צעיר שעבד סביב השעון, ראה אותי בשדה התעופה, התאהב, הצליח להגיע אליי למלון ומאז לא נפרדנו. לפני יותר מעשור הוא עבר תאונת דרכים מאוד קשה ועבר שיקום ארוך.

קריירה: כשהתחלתי עם הכתבות הפרסומיות, לא היה לי מושג לא בפרסום ולא בעסקים. למדתי איך זה מתנהל, ועם הזמן פיתחתי שיטות עבודה ומתודות לבדיקה ולמחקרים. פתחנו חברה לייעוץ שיווקי, מה שעזר לי להגיע לטלוויזיה. במשך שנה עבדתי עם צוות של חמישה אנשים, גם כשכבר קניתי מדיה במיליונים. אני זוכרת שכשביקשו ממני להכין סטורי בורד, לא ידעתי מה זה ותוך כמה חודשים של למידה יסודית של שוק הטלוויזיה, הפכנו לקוני המדיה הכי גדולים בארץ. כשהבנתי שזה פוגע ביחסים עם משרדי הפרסום האחרים, צמצמנו את קניית המדיה לג. יפית.

G group: קבוצה שמוחזקת על-ידי ג. יפית בשותפות עם אור לובושיץ, וכוללת את ג'י קונברסיישן, שעוסקת בקידום מכירות, חברת היח"צ גלעד תדמית, שליש ממשרד הפרסום ענבר מרחב ג'י, ו-ג. קידס אנד יאנגס, שמתמחה בתקשורת ילדים ונוער.

נדל"ן: אנחנו בונים במסגרת שתי חברות פרטיות בלי מימון חיצוני - סגולה גדולה, שבנתה את פרויקט אנטוקולסקי, וג. אבישי, שבונה דיור להשכרה.

סטימצקי 1: לפני חמש שנים הרגשתי שאני צריכה לעשות שינוי, והגעתי למסקנה שאני חייבת להיות הלקוח של עצמי ולא רק לפרסם אחרים. אחרי שקניית ערוץ עשר לא יצאה לפועל, אייל הביא את העסקה של סטימצקי, שנקלעה לקשיים תחת ניהול קרן מרקסטון. החברה הייתה במצב רע מאוד, העובדים היו מבוהלים, ספקים היו מודאגים וחנויות היו ריקות. שמנו את הכסף ואז פרץ מבצע "צוק איתן". למרות המצב המתוח, עשינו לעובדים אירוע במקום ממוגן ואמרנו להם שחובת ההוכחה עלינו ושהם השגרירים שלנו.

סטימצקי 2: אייל, שמונה למנכ"ל, וגידי הירש, השותף שלנו, עשו חריש בכל הארץ, הכירו את כל המנהלים והבטיחו שכל זכויות העובדים יישמרו. לקח זמן לבנות אמון, אבל החברה חזרה למה שהייתה לפני המשבר.

איריס בראל: המנכ"לית הקודמת של סטימצקי. הייתה אמורה להישאר בתפקידה והחליטה לעזוב. אני מנועה לדבר עליה כי העניין נידון בבית המשפט.

מוצרים נלווים: תמיד היו ברשת. אנחנו מתמקדים בחוויה לילדים.

הוצאת ספרים: הקמנו הוצאת פרימיום שמוציאה כותרים מכל העולם.

שבוע הספר: כבר לא שבוע אלא חודש, שאותו אנחנו חוגגים בחנויות, במבצעים ובמפגשים עם סופרים.

כתיבה: אני עובדת על הספר שלי כבר 20 שנה ובקרוב אתחיל להיכנס לזה ברצינות.

פנאי: רצה 15 ק"מ בשבוע, בני ואני חולי תיאטרון וסרטים וחברים והמשפחה מעל הכול.

תפיסת עתיד: אנחנו בוחנים עכשיו שתי עסקאות גדולות וכמו תמיד, ההחלטה לא תתקבל בגלל שיקול כספי או סיבוב, אלא אחרי שנהיה בטוחים שהעסקה מתאימה לאופי שלנו. מעניין אותי לפתוח חנויות במרכזים ישראליים בחו"ל, אבל זה עדיין בגדר חלום.