האלוביצ'ים התפטרו מחלל תקשורת - מי הצטרף במקומם?

וגם - שבוע חלף, והרודיום מינתה מבקר פנים חדש: וסי גינוסר יחליף את דנה גוסטמן ארליך שהתפטרה

חיים רומנו/ צילום: איל יצהר
חיים רומנו/ צילום: איל יצהר

משפחת אלוביץ' ממשיכה לאבד את אחיזתה בענף התקשורת הישראלי, בעקבות קריסתה של חברת יורוקום שבבעלותם. אתמול (ב') התפטרו נציגי משפחת אלוביץ' מדירקטוריון חברת חלל תקשורת, וזאת בהמשך להתפטרותם מהדירקטוריונים של בזק, בי קומיוניקיישנס, אינטרנט זהב ואנלייט אנרגיה מתחדשת.

דירקטוריון חלל תקשורת כלל עד כה שלושה נציגים מטעמה של יורוקום: שאול אלוביץ', בנו אור אלוביץ' ופליקס כהן. אתמול התפטרו השלושה בעקבות החלטת ביהמ"ש המחוזי בת"א לאשר את מכירת מניות השליטה בחלל תקשורת, שמוחזקות כעת בידי כונס נכסים מטעם ביהמ"ש.

את מקומם של הדירקטורים המתפטרים תפסו אתמול שלושה דירקטורים חדשים: חיים רומנו, עוזי דנינו ואברהם (אבי) ברגר. רומנו, בן 64, הוא אל"מ במיל' ובעל ניסיון עשיר בשוק התקשורת. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל חברת פרטנר, כשקודם לכן כיהן גם כמנכ"ל אל על.

עוזי דנינו, בן 60, הוא בעל רקורד ארוך שנים בתחום הפיננסי. בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס, אליו הגיע לאחר קריירה ארוכה בבנק מזרחי טפחות בו שימש גם כסמנכ"ל ומנהל החטיבה לנכסי לקוחות וייעוץ. הצעיר מבין השלושה הוא אבי ברגר, בן 55, שכיהן במשך קרוב לשנתיים בתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. ברגר פרש מצה"ל ב-2007 בדרגת אלוף משנה, לאחר ששירת בתפקידים שונים באגף התיקשוב. לאחר מכן כיהן כסמנכ"ל הפיתוח העסקי של תדיראן קשר וכסמנכ"ל הטכנולוגיות של פרטנר.

חיים רומנו / צילום: איל יצהר
 חיים רומנו / צילום: איל יצהר

שבוע חלף, והרודיום מינתה מבקר פנים חדש וסי גינוסר יחליף את דנה גוסטמן ארליך שהתפטרה

חברת הרודיום השקעות עדכנה אתמול (ב') על מינויו של רו"ח יוסי גינוסר לתפקיד המבקר הפנימי של החברה, במקומה של דנה גוסטמן ארליך שהתפטרה מהתפקיד לפני כשבוע. גינוסר (60) הוא שותף מנהל בפירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות', ומכהן כמנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה מאז 2006, בנוסף לתפקידיו כמבקר פנים במגוון חברות. בשבוע שעבר דיווחנו כאן כי גוסטמן ארליך התפטרה מתפקידה לאחר ש"לא אושרה תכנית הביקורת בהתאם למתווה ולהיקף כפי שהוצעו על ידי מבקרת הפנים".

הרודיום השקעות (לשעבר גרינרג'י אנרגיות מתחדשות) פעלה במשך כמה שנים בתחום הנדל"ן תחת השם אינטרקולוני, אולם המשבר הכלכלי העולמי ב-2008 ייצר לה קשיי נזילות והוביל אותה להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח, וכיום החברה פועלת לשימור נכסיה ומילוי יתרת התחייבויותיה. בתחילת 2017 נכנסה החברה שבשליטת המנכ"ל רואי תמרי, להשקעה בתחום המתכות והמינרלים באפריקה. יו"רית החברה היא טלי ירון אלדר, שכיהנה בעבר כנציבת מס הכנסה.

יוסי גינוסר / צילום: איל יצהר
 יוסי גינוסר / צילום: איל יצהר

המסלול המהיר: אורי לוין וסול זינגר מדברים על הדרך למעלה. וגם: עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, מזהירה את ההנהגה

זה לא משנה אם אתם בוחרים בדרך המהירה או בקצרה יותר להצליח, יש כמה דברים שחשוב להביא בחשבון, וזה אולי קשור למדע. הכנס הבינלאומי לשרי מדע נפתח הבוקר (ג') בירושלים במושב ששמו "לחשוב מחוץ לקופסה", ואירח כמה דמויות שחשיבה כזו מלווה אותן והיא לדבריהם, זו שסללה להם את הדרך.

הסופר סול זינגר, מחבר הספר סטארט-אפ ניישן, היה ראשון הדוברים במושב, וציין כי את השינויים המשמעותיים נראה בקרוב בתחומי החינוך לבריאות ובתחבורה.

עוד טען זינגר כי התחבורה האווירית תהיה פתרון למצוקת הפקקים והעומס בכבישים. "המדינות שיאמצו ראשונות חינוך לבריאות, ואת פתרונות התחבורה האווירית יהיו המדינות המובילות והמתקדמות בעולם וזה ישפיע על כל תחומי החיים בהן", הוא אמר.

אורי לוין, מייסד אפליקציית הניווט וויז, הציג את הדרך שלו ואמר גם הפעם, כפי שהוא נוהג להמשיל, כי "לבנות סטארט-אפ זה כמו להתאהב. אתה יכול לצאת להרבה דייטים ולחשוב על המון אפשרויות עד שאתה מחליט מי האחת, וברגע שהחלטת אתה תעשה הכל כדי להשיג אותה, גם כשהחברים שלך אומרים לך שהיא לא בשבילך. אתה מאוהב ואתה לא מקשיב לאיש, והולך עם התשוקה שלך עד הסוף. את התשוקה ללכת אחרי החלום, יש לישראלים. במקרים רבים זה בניגוד למה שיגידו האנשים. בשנת 2007 אמרו לנו שווייז בחיים לא תעבוד. אבל היינו מלאי תשוקה, האמנו ברעיון וידענו שנעשה את זה".

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק, אמרה כי עד 2020, 75% מהתוכן שיועבר בטלפונים הסלולריים יהיה תוכן וידאו. עוד היא אמרה כי מנהיגות היום היא לא בהכרח היכולת לקבל החלטות אלא היכולת להקשיב. היכולת לגבש סביבך קבוצה מגוונת של צעירים שיאתגרו אותך ותפקידך הוא להקשיב להם. לאפשר לאדם הצעיר וחסר הניסיון בחדר לקום ולומר - היי, אתם טועים. מנהיגים שלא יידעו לפעול בסביבה כזאת יהפכו ללא רלוונטים", הזהירה סופר תאני.

הכנס נערך ביוזמת ובנוכחות אופיר אקוניס, שר המדע והטכנולוגיה, במסגרת אירועי ה-70 לישראל, ולוקחים בו חלק שרי מדע ומשלחות בכירות מיותר מ-25 מדינות.

עדי סופר תאני /  צילום: רמי זרנגר
 עדי סופר תאני / צילום: רמי זרנגר