דוחות צמח המרמן: צמיחה של 69% ברווח מהשנה שעברה

הכנסות החברה גדלו ברבעון הראשון ב-8% והסתכמו ב-142 מיליון שקל הודות להתקדמות בבניית דירות שנמכרו ולחתימה על הסכמי מכר חדשים למכירת דירות

חיים פייגלין - מנכ"ל צמח המרמן / צילום: איל יצהר
חיים פייגלין - מנכ"ל צמח המרמן / צילום: איל יצהר

חברת הבנייה למגורים צמח המרמן  סיימה את הרבעון הראשון של 2018 ברווח הנקי של 9 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 69% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה גדלו ברבעון הראשון ב-8% והסתכמו ב-142 מיליון שקל הודות להתקדמות בבניית דירות שנמכרו ולחתימה על הסכמי מכר חדשים למכירת דירות.

צמח המרמן מעורבת כיום בשלביי ייזום, תכנון, ביצוע ושיווק של 18 פרויקטים לבניית דירות למגורים בגני תקווה, תל-אביב, בית שמש, רמת-גן, אלפי מנשה ונהריה. פרויקטים אלה כוללים הקמה של 3,884 יחידות דיור ו-63.6 אלף מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים. עד כה הציעה החברה למכירה 2,089 דירות כשמתוכן כבר נמכרו 1,145 דירות. בנוסף, מבצעת החברה עבודות בנייה קבלניות גם לחברות ייזום אחרות.

הרווח הגולמי של החברה צמח ברבעון הראשון ב-26% ל-23 מיליון שקל (16.3% מההכנסות), ואילו הרווח התפעולי טיפס ב-29% ל-16 מיליון שקל (11.1% מההכנסות). במהלך הרבעון הראשון מכרה צמח המרמן 44 דירות תמורת 107 מיליון שקל (או 92 מיליון שקל ללא מע"מ), וזאת בהשוואה ל-38 דירות שמכרה החברה ברבעון המקביל תמורת 85 מיליון שקל (או 73 מיליון שקל ללא מע"מ).

לדברי חיים פייגלין, מנכ״ל צמח המרמן, סיימה החברה רבעון מוצלח נוסף עם התחזקות משמעותית במכירות וברווח, זאת למרות תנאי שוק מאתגרים בענף. "העוצמה של מכירות החברה מתבטאת לא רק בעלייה במספר היחידות שנמכרו, ובהיקף הכספי, אלא גם בעלייה של 7% במחיר הממוצע לדירה שנמכרה, שעומד ברבעון הראשון על 2.44 מיליון שקל (כולל מע״מ), לעומת 2.26 מיליון שקל לדירה ברבעון המקביל", ציין פייגלין. הוא הוסיף כי החברה בוחרת לפעול בשוק המגורים החופשי בישראל, וזאת למרות ההתמקדות הממשלתית האגרסיבית בתכנית מחיר למשתכן בלבד.

ברבעון הראשון של 2018 החלה צמח המרמן לדווח על מגזר פעילות חדש בחברה - נדל״ן להשקעה (נכסים מניבים), וזאת לאור אסטרטגיית החברה לפתח את פעילות בתחום המרכזים המסחריים והחזקתם לטווח ארוך כנכסים מניבים וכמנוע צמיחה נוסף לפעילות החברה בשוק המגורים בישראל.

בחברה מציינים כי תחום הנכסים המניבים הוא כלי חשוב ליצירת תזרים מזומנים קבוע לחברה, אשר יגדיל את איתנותה הפיננסית, ואמצעי נוסף לפיזור הסיכונים העסקיים. תחילת הפעילות בתחום הנדל״ן להשקעה מתבססת על שלושה מרכזים מסחריים שנבנו על ידי החברה: קניון בית שמש, שטחי המסחר והחניון בפרויקט שוק בצלאל בתל-אביב, וכן החלק המסחרי והחניון בפרויקט העיר הלבה בשכונת נווה צדק בתל-אביב.