הוועדה המחוזית מרכז תפקיד תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בלוד

מדובר בתוכנית פינוי-בינוי משמעותית בעיר המציעה הריסת 124 דירות ישנות ובניית 742 דירות חדשות לצד שטחי מסחר • מתחם בן כ-20 דונם בשדרות הציונות בעיר

הדמיית פינוי בינוי לוד / קרדיט: כנען שנהב אדריכלים
הדמיית פינוי בינוי לוד / קרדיט: כנען שנהב אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון החליטה להפקיד אתמול (ב') תוכנית פינוי-בינוי בשדרות הציונות בלוד. התוכנית מציעה הריסת 124 דירות ישנות לטובת בניית 742 יחידות דיור חדשות. מדובר בתוכנית ראשונה שמתקדמת בעיר במסגרת התחדשות עירונית משמעותית בהיקף כזה.

התוכנית כוללת הקמת שישה מבני מגורים בני 22 עד 27 קומות כל אחד, שלושה מבני מגורים יוקמו מעל קומות מסחר ותעסוקה לאורך שדרות הציונות ושלושה מבני מגורים נוספים הכוללים שטחי ציבור בקומות הקרקע יוקמו לאורך כביש 40. התוכנית כוללת גם כ-3,000 מ"ר שטח מסחרי ושטח התוכנית עומד על כ-20 דונם. כיום קיימים במתחם 6 מבני מגורים בני 4 קומות ובניין אחד בן 7 קומות הכוללים 124 יחידות דיור ישנות שיפונו לטובת התוכנית. בנוסף, יוקם פארק שיתפרש על שטח של 14 דונם שיחצוץ בין מתחם המגורים החדש לדרך 40. כמו כן, במסגרת התוכנית, יורחבו שדרות הציונות ויוקם חיבור חדש משדרות הציונות לרחוב גרינבויים בעיר. יוזמת התוכנית היא חברת פיוצ'ר סנצ'ורי יזמות והשקעות של עו"ד שי צוקרמן וליאור אברהם חכם והיא תוכננה על ידי כנען שנהב אדריכלים.

"חשיבותה של התוכנית בכך שהיא מהווה התחדשות עירונית ו"שער הכניסה לעיר לוד", כך אמר היום גיא קפלן, מתכנן המחוז, "התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים מודרניים לצד מסחר ותעסוקה, יחד עם שיפור התשתיות באזור, לרווחת תושבי המתחם ותושבי האזור".

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, אמר היום כי "פרויקט זה מצטרף לעוד שורה של פרויקטים, שהופכים יחדיו את לוד לעיר גדולה עם תשתיות חדשות, פיזיות וחברתיות, עיר מרכזית בישראל". בן מיוסט, מנכ"ל החברה הכלכלית לוד הוסיף: "העיר עוברת תהליך אסטרטגי, במסגרתו נחתם הסכם-הגג עם הממשלה. מעל ל-17 אלף דירות ייבנו בעיר בשנים הקרובות, מרביתן ישווקו על שטחים חדשים, שיתווספו לעיר. העיר גם מקדמת התחדשות עירונית נרחבת, תוך הוספת כעשרת אלפים דירות חדשות למרכז העיר". 

יזמי התוכנית מסרו היום כי "אנו שמחים שהתוכנית נכנסה לוועדה המחוזית ומודים לדיירים על האמון שנתנו בנו. יש לנו 100% חתימות, ובלעדיהם לא יכולנו להתקדם".