לקראת המיזוג עם IFF: צמיחה של 27% בהכנסות פרוטרום

הכנסות יצרנית תמציות הטעם והריח הגיעו לשיא של 384.8 מיליון דולר • הרווח הנקי זינק ב-35% ועמד על שיא של 45.2 מיליון דולר • מנכ"ל החברה, אורי יהודאי: "יש למיזוג עם IFF הרבה מאוד יתרונות, שילכו ויתבררו לאחר שנשלים את העסקה"

אורי יהודאי / צילום: סיון פרג
אורי יהודאי / צילום: סיון פרג

חברת פרוטרום, הנמצאת בעיצומו של הליך מיזוג לתוך IFF האמריקאית, פרסמה הבוקר (ג') דוחות טובים לרבעון הראשון של 2018. בשורה העליונה הציגה פרוטרום, הפועלת בתחום חומרי הגלם ותמציות הטעמים לתעשיית המזון והמשקאות, ומנוהלת על-ידי אורי יהודאי, שיפור של 27% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, והן הגיעו לשיא של 384.8 מיליון דולר.

במכירות פעילויות הליבה של פרוטרום (פעילות הטעמים ופעילות חומרי הגלם היחודיים) נרשמה קפיצה של 29% ברבעון ל-365.7 מיליון דולר. בשורה התפעולית הציגה החברה צמיחה של 38% ברווח, שהגיע לכ-62 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם גידול של 35%, והרווח הנקי הגיע לשיא של 45.2 מיליון דולר.

לפני כשלושה שבועות הכריזו פרוטרום ו-IFF כי בכוונתן להתמזג, מהלך שיושלם ככל הנראה בתוך כחצי שנה. IFF אמורה לרכוש את פרוטרום לפי שווי של כ-6.5 מיליארד דולר, והעסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, שבמסגרתו תשלם IFF סכום של 71.19 דולר במזומן, וכ-0.25 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום.

לבעלי מניות פרוטרום יונפקו בסך הכל 18.6% ממניות IFF. לאחר השלמת הסכם המיזוג תרשום IFF את מניותיה למסחר בתל-אביב, במקביל למסחר בנאסד"ק. החברה גם התחייבה לשמר את פעילותה המקומית של פרוטרום בשנים הקרובות. 

פרוטרום תוצאות רבעון ראשון
 פרוטרום תוצאות רבעון ראשון

בשוק ההון מקומי לא התלהבו מהמיזוג הצפוי. ביום ההודעה עליו (7 במאי) רשמה מניית פרוטרום עלייה של 2.6%, אולם לאחר מכן איבדה מערכה 4%, בין השאר בעקבות ירידה של 7.5% במניית IFF . שוויה של פרוטרום בבורסה עומד היום על כ-20.3 מיליארד שקל (כ-5.7 מיליארד דולר) לאחר קפיצה של יותר מ-500% בחמש שנים.

פרוטרום פועלת כיום בכ-150 מדינות, ומחזיקה 74 מפעלים ו-93 מעבדות מחקר ופיתוח. החברה מעסיקה כ-5,400 עובדים, ויש לה כ-30 אלף לקוחות (12 אלף לקוחות צירפה החברה בעקבות 39 רכישות שביצעה בחמש השנים האחרונות). בשיחה עם "גלובס" מביע יהודאי ביטחון שהמיזוג יושלם בהצלחה, ושהמשקיעים במניות החברה הממוזגת ייהנו מהיתרונות שיוצר החיבור בין פרוטרום ל-IFF.

מניית פרוטרום איבדה גובה מאז ההכרזה על המיזוג. איך אתה מסביר את זה?

"אנשים רגילים להסתכל לטווח הקצר, ולחפש את החסרונות בכל עסקה, ואילו אנחנו מסתכלים על הטווח הארוך, ויוצרים את החברה החזקה בעולם בתחומה. יש למיזוג הרבה מאוד יתרונות, שילכו ויתבררו לאחר שנשלים את העסקה. אנחנו נהיה החברה הכי צומחת והכי רווחית בתעשייה חזקה ומשמעותית. אפשרויות הצמיחה הן מדהימות, כי שתי החברות הן משלימות ולא חופפות - משלימות בלקוחות, בהתמחות ובאזורי פעילות. אנחנו ניצור מוביל עולמי שיהיה קשה מאוד להתחרות איתו".

אז עוד רבעון עצמאי אחד וזהו?

"לדעתי אסיפת בעלי המניות של פרוטרום תאשר ברוב גדול את המיזוג, וגם בעלי המניות של IFF יאשרו אותו. אנחנו עובדים במקביל על אישור ממונים על הגבלים עסקיים במדינות שונות בעולם, ואישור של הרגולטורים לרישום מסחר בארה"ב של מניות החברה הממוזגת. אני מעריך שהמיזוג יושלם במהלך הרבעון השלישי של השנה, ולאחר מכן IFF תרשום את מניותיה למסחר גם בתל-אביב".