ראש לשכת עוה"ד ליועמ"ש: אל תיכנע להפגנות ולמלעיזים

אפי נוה בכנס לשכת עוה"ד באילת: "שקד היא שרת המשפטים הטובה ביותר בעשור האחרון; לא אחת היא גורם מצנן ומאזן מול יוזמות שנועדו לפגוע בביהמ"ש העליון" • יצא נגד פסקת ההתגברות: "מי שיזם אותה עשה זאת מטעמים פוליטיים"

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי

ראש לשכת עורכי הדין, אפי נוה, יוצא להגנת מערכת המשפט שעוברת לאחרונה מתקפות לא פשוטות. בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמר נוה כי "עלינו לשמור על מערכת המשפט מכל משמר. מדובר על הגנה על הבית".

לדבריו, "אנחנו, לשכת עורכי הדין, זרוע מזרועות המערכת. לא נחריש כשיש המנסים לשפוך את התינוק עם המים".

נוה ביקש לחזק את ראש מערכת אכיפת החוק, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, ולאחל לו הצלחה בשנה המצפה לו. נוה אמר לכל "המפגינים והמלעיזים המבקשים להשיג על גבו של היועמ"ש הישג פוליטי - זה לא יעזור לכם".

נוה פנה אל מנדלבליט ואמר: "לעמוד מול כל המתקפות היומיומיות המגיעות אל הבית והמשפחה, זה לא פשוט. המשך בעבודתך הנאמנה למען מדינת ישראל". 

נוה ביקר גם את חברי הכנסת שהשתלחו לדבריו בבית המשפט העליון. "יש ניסיון לגלגל כל רעה חולה במדינה אל העליון. אלה ספינים רעים שיש לגנות אותם", אמר נוה. "בית משפט חזק הוא אינטרס לאומי של מדינת ישראל והוא אבן-יסוד במדינה מודרנית שוחרת דמוקרטיה. אסור לפגוע בבית המשפט העליון".

נוה שיבח גם את בת-בריתו, שרת המשפטים איילת שקד. "שקד היא שרת המשפטים הטובה ביותר בעשור האחרון", אמר נוה. "לא אחת היא גורם מצנן ומאזן מול יוזמות שנועדו לפגוע בבית המשפט העליון. היא מונעת ממקום אידיאולוגי".

עם זאת, נוה יצא נגד יוזמת פסקת ההתגברות ואמר כי מי שיזם אותה עשה זאת מטעמים פוליטיים. נוה סייג ואמר שהוא לא מדבר על שרת המשפטים.