לקראת המונדיאל ברוסיה: תפוסת המלונות בהיקף 70%

בעוד שחלק מהמלונות ברוסיה החלו להוריד מחירים בשל חשש שהחדרים ייוותרו ריקים, מלונות אחרים מבטלים חדרים זולים כדי להציע אותם מחדש במחיר גבוה

גביע המונדיאל שייערך ברוסיה / צילום: שאטרסטוק
גביע המונדיאל שייערך ברוסיה / צילום: שאטרסטוק

כשבועיים לפני שריקת הפתיחה של משחקי המונדיאל שייערכו ברוסיה, בתי המלון במדינה הולכים ומתמלאים. מבדיקת אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד עולה כי כעת שיעורי התפוסה במלונות ברוסיה, לכל אפשרויות הלינה, עומדים על 70%; וכי עסקאות חדשות נסגרות בכל רגע.

עם זאת, בהוטלס קומביינד מזהים גם הורדת מחירים: מלונות שתומחרו במחירים גבוהים מדי, החלו להוריד מחירים בשל הקרבה לאירוע והחשש כי ייוותרו ריקים. כך מזהים באתר כי יש חדרים במלונות בדרגות אירוח של 3-4 כוכבים שהוזרמו לאתרים השונים להזמנת מלונות במחיר של 100-300 שקל ללילה, שלפני זמן קצר אותם חדרים בדיוק תומחרו ב-600-800 שקל.

במקביל, מסתבר כי "שיטת מצליח" לא תמיד מצליחה. מלונות, בעיקר במוסקבה, נקטו באקט מקומם כאשר צלצלו לצרכנים, שהזמינו חדר לפני חודשים ארוכים ובמחיר סביר יותר, וביטלו את החדר בכדי למכור אותו מחדש במחיר יקר יותר. צרכנים שקיבלו הודעות ביטול סיפרו על תירוצים שונים ומשונים דוגמת תקלה בחשמל או יציאה לשיפוצים. אחרים סיפרו כי הוצע להם לבטל את גזירת הביטול בתמורה להוספת תשלום על זה שכבר שילמו בגין החדר.

סוכני נסיעות הסבירו ל"גלובס" כי מי שיחכה לרגע האחרון בניסיון לתפוס דיל טוב, יוכל אולי למצוא טיסה וכרטיסים למשחקים (בעיקר לאלה שנחשבים למבוקשים פחות ושלא נערכים בעיר גדולה כמו מוסקבה, סנט פטרסבורג או סוצ'י), אולם עשויים להיתקל בבעיות של מציאת מלון לאור היצע נמוך יחסית. לפיכך צץ טרנד חדש במוסקבה, שם בעיות הלינה הם חמורות בהרבה. לקראת שריקת הפתיחה של טורניר המונדיאל מציעים תושבי העיר אירוח ביתי רק לתקופת המשחקים. מדובר בחדרים בדירות מגורים שפונו במיוחד לטובת אירוח של מספר אוהדים. המחיר לפתרונות לינה כאלה מתחיל ב-14 שקל.

איל סגל, מאתר הוטלס קומביינד, מספר כי בעלי הבית המציעים מיטה בדירתם מלינים 8-9 אנשים בחדר, כמקור הכנסה וניצול תקופת המונדיאל גם לטובת התושבים. דיל כזה אפשר לבטל בלי קנס, שכן לא מדובר בעסק רשמי שגובה פיקדון או דמי רצינות מראש.