מלחמת הסייבר: האקר ערבי פרץ לאתר הפארם bela

ההשתלטות על עמוד הבית כללה העלאת דפי מסר בשפה הערבית הקוראים להשמדת ישראל ולמלחמה של המוסלמים עד ניצחון על מדינת הטרור, ישראל

פשעי סייבר, האקר בפעולה / צילום: Shutterstock ארטם אולשקו
פשעי סייבר, האקר בפעולה / צילום: Shutterstock ארטם אולשקו

מלחמת הסייבר לא פוסקת: האקר השתלט על כתובת אתר המובייל של אתר הפארם bela.co.il . מדובר בהאקר המכנה עצמו- KEY40   FROM   ALGERIA , אשר השתלט היום בשעות הבוקר המוקדמות,  על דף כתובת עמוד הבית של האתר בגרסת המובייל בלבד.

ההשתלטות על עמוד הבית כללה העלאת דפי מסר בשפה הערבית הקוראים להשמדת ישראל ולמלחמה של המוסלמים עד ניצחון על מדינת הטרור, ישראל.  בנוסף העלה ההאקר סרטון הקורא להשמדת ישראל.

את השתלטות ההאקר גילתה לקוחה שרצתה לבצע קנייה באתר. מנכ"ל bela.co.il , שי אלמוג פנה ליחידת הסייבר שבמשרד ראש הממשלה וקיבל הוראות לתיעוד הפריצה והעברת החומרים אליהם לצורך חקירת מקור הפריצה ומי עומד מאחוריה. כמה שעות לאחר מכן חזר אתר בלה לפעול כרגיל. הפריצה כאמור כללה את עמוד הבית בלבד אולם לא את האתר עצמו המוגן במערכות הגנה.

יש לציין כי בשנים האחרונות אותו האקר חדר לשורה של אתרים ישראלים כשהוא השתלט על עמודי הבית שלהם באמצעות פרסום טקסטים בערבית וסרטונים הקוראים למלחמת ג'יהאד והשמדת ישראל.