חברת החשמל: הפסד של 67 מיליון שקל ברבעון הראשון

מנכ"ל החברה עופר בלוך: "החברה כבר החלה בתהליך עמוק של התייעלות ושינוי ארגוני במטרה להתאים עצמה להסכמות הרפורמה"

יו"ר חברת חשמל יפתח רון טל / צילום: איל יצהר
יו"ר חברת חשמל יפתח רון טל / צילום: איל יצהר

על רקע הסכם הרפורמה שנחתם בימים האחרונים בין חברת החשמל (חח"י) לממשלה הציגה אמש החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי הכנסותיה התכווצו בכ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-5.5 מיליארד שקל. זאת על רקע החורף המתון שהביא לצמצום בצריכת החשמל .

ברווח התפעולי של חח"י נרשמה ירידה של 31% לרמה של כ-526 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר להפסד של 67 מיליון שקל, לעומת רווח של 316 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בהוצאות המימון של החברה חל גידול של כ-300 מיליון שקל, בעיקר עקב השפעת הפרשי שער דולר-שקל על התחייבויותיה הפיננסיות של החברה במט"ח וכן מהשפעת הריביות על שערוך עסקאות הגנה.

החוב הפיננסי נטו של החברה בסוף מארס הסתכם בכ-41.5 מיליארד שקל, ירידה של 500 מיליון שקל לעומת סוף 2017.

יו"ר החברה, אלוף במיל' יפתח רון טל, ציין עם פרסום הדוחות כי "הדוחות מתפרסמים היום על רקע הסכמות היסטוריות על רפורמה מקיפה ומצוינת בחברת החשמל ובמשק החשמל, שמטרתה להסדיר משק תחרותי לטובת הלקוח ובמטרה להוביל להוזלת יוקר המחיה בישראל. מגמת הקטנת החוב, שתמשיך ותעמיק בשנים הקרובות עקב הרפורמה, מעידה על יכולת ניהול פיננסית ברמה גבוהה, לצד ניהול תפעולי עם אחריות לאומית לאספקה סדירה ללקוחות החברה". 

המנכ"ל עופר בלוך אמר כי "החברה כבר החלה בתהליך עמוק של התייעלות ושינוי ארגוני במטרה להתאים עצמה להסכמות הרפורמה, ותהליך זה מצוי בעיצומו. מחויבותה העמוקה של החברה ועובדיה להסכמות אלו באים לידי ביטוי במגמת הקטנת החוב הניכרת בדוחות הכספיים".